یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

۲۰۳ اخطاریه زیست‌محیطی در یک ماه گذشته توسط کارشناسان و محیط‌بانان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برای متخلفان صادر شد.

شکارچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی جمشیدیان، فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان روز یکشنبه ۵ مرداد گفت: در این مدت هشت متخلف شکار و صید در مناطق تحت نظارت محیط زیست این استان شناسایی و دستگیر شدند. از متخلفان یاد شده ۳۲ ادوات و وسایل شکار شامل یک قبضه اسلحه مجاز ،۱۶ عدد فشنگ جنگی، یک دستگاه سمند، ۱۰ تیر فشنگ برنو، ۲ دد دام زنده‌گیری‌پرنده و سه عدد قفس پرنده کشف و ضبط شد.

وی افزود: همچنین در یک ماه گذشته به ۲ مورد شکار غیرمجاز پرندگان، ۳مورد شکار غیر مجاز پستانداران ، شش مورد زنده گیری پرندگان و ۲۴۵ مورد آلودگی‌های زیست‌محیطی برخورد قانونی شد. در این مدت لاشه سه راس بزوحشی، ۶ قطعه سهره طلایی و ۲ قطعه باقرقره کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تعداد کل تخلف شکار و صید را در این مدت شش مورد برشمرد و افزود: در این مدت ۱۳۰ مورد تعلیف غیر مجاز دام (تعداد راس دام) توسط محیطبانان رسیدگی شد.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان اصفهان با استناد تعاریف مندرج در متن قوانین مربوطه یک زیست بوم طبیعی فعال است که پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می‌شود و هرگونه برداشت و شکار در آنها ممنوع است.

کد خبر 534385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha