مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی گفت: هم‌اکنون ۵۷ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های استان فعال است و ۴۳ دستگاه دوربین جدید با پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصد در مرحله نصب قرار دارد.

دوربین ثبت تخلفات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اروجعلی علیزاده با اشاره به تاثیر چشمگیر دوربین‌های ثبت تخلفات در کاهش تصادفات رانندگی افزود: برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در استان باید در کنار اجرای طرح‌های مختلف ایمن‌سازی و هوشمندسازی جاده‌ها به مسائل فرهنگی و آموزشی ترافیکی توجه بیشتری کرد و این مسائل از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما برای مردم بیان شود.

وی با بیان اینکه آمار تصادفات جاده‌ای استان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ با افزایش مواجه بود یادآوری کرد: در سال ۹۸ با اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی جاده‌ها، هوشمندسازی و نصب تابلوهای هشدار و دوربین‌های کنترلی آمار تصادفات در جاده‌های استان کاهش یافته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی ادامه داد: با تلاش مسئولان دستگاه‌های عضو کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل جاده‌ای استان، آذربایجان شرقی در زمینه کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای از رتبه بیست و نهم کشوری در سال ۹۷ به رتبه ششم در سال ۹۸ صعود کرده است.

علیزاده با اشاره به تدوین طرح جامع کاهش تصادفات جاده‌ای برای سال ۹۹ اضافه کردد: در سال جاری برای کاهش ۱۰ درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده و امید است با اقدامات دستگاه‌های ذی‌ربط و همکاری رانندگان و مردم استان این هدف‌گذاری تحقق یابد.

وی یادآوری کرد: طرح جامع کاهش تصادفات جاده‌ای شامل برنامه‌هایی برای ۵ حوزه فعالیت مدیریت ایمنی راه‌ها، راه (راه‌های ایمن‌تر)، وسیله نقلیه (وسایل نقلیه ایمن‌تر)، کاربران جاده‌ای ایمن‌تر (عامل انسانی) و حوزه واکنش بعد از تصادف است.

کد خبر 534355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha