سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد از خشک شدن ۳ حلقه چاه تامین‌کننده آب فضای سبز این شهرستان خبر داد.

بی آبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدرضا هاشمی در جلسه علنی شورای شهر شهرکرد بابیان اینکه بحران آب جدی است، اظهار کرد: اگر این شرایط تداوم یابد، سال آیند شاهد خشک شدن ۴۰ درصد فضای سبز مرکز استان چهار محال و بختیاری خواهیم بود.

هاشمی شامگاه افزود: سال آینده حتی اگر بزرگ‌ترین پیمانکاران را برای فضای‌سبز شهرکرد به کارگیریم، باز هم توان نگهداری و توسعه فضای سبز را نخواهیم داشت.

وی گفت: در حال حاضر چاه مزرعه کشتارگاه(سه‌راهی هفشجان)، چاه ورزش و چاه ۱۲ محرم خشک شده و چاه ورودی شرقی نیز در حال خشک‌ شدن است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهری شهرداری شهرکرد بیان کرد: با توجه به اینکه در کشتارگاه ۱۵.۵ هکتار کشت انجام و چاه مربوطه خشک‌ شده است، بنابراین باید برای نگهداری از فضای سبز آنجا با تانکر آبرسانی شود.

 هاشمی ادامه داد: در زمین سولدره یک چاه وجود دارد که در حال حاضر می‌توان از آن استفاده کرد، این اگر شرکت آب منطقه‌ای اجازه کف‌شکنی ندهد سال آینده ۴۰ درصد فضای سبز شهرکرد خشک می‌شود.

وی گفت: برخی استان‌ها برای کشت‌های توده‌ای از آبیاری غرقابی‌ استفاده می‌کنند و مشکلی از لحاظ آب ندارد، اما ما برای نگه‌داری همین فضای سبز به مشکل برخورده‌ایم و برای توسعه آن مصیبت‌هایی فراوان داریم.

کد خبر 534339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha