مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه وجود مقدس حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در محدوده جغرافیایی ایران و عراق قابل تعریف نیست، نوشت: حاج قاسم اگرچه ایرانی است ولی هویت عراقی و سوری و لبنانی و یمنی و در یک کلمه جهانی دارد و ابومهدی المهندس نیز هرچند عراقی است ولی به ایران و لبنان و سوریه و یمن و... هم تعلق دارد.

حسین شریعتمداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کیهان، حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان «از مسلم ‌بن عقیل(ع) تا قاسم سلیمانی» نوشت:

۱- سال ۶۰ هجری قمری است، یعنی ۱۳۸۱ سال قبل.
ابن‌زیاد، جرثومه فساد و تباهی که خون بسیاری از مسلمانان را به جرم دوستی اهل‌بیت علیهم‌السلام بر زمین ریخته است، چند روزی است که از سوی یزیدبن معاویه با ماموریت مقاتله و به شهادت رساندن حسین بن علی‌(ع) و یارانش به کوفه آمده است، «شریک بن اعور حارثی» که از شیعیان علی بن ابیطالب‌(ع) است و با ابن‌زیاد سابقه دوستی دارد، بیمار است و در منزل ‌هانی بن عروه که گفته می‌شود او نیز بیمار است به سر می‌برد. ابن‌زیاد به ملاقات او و هانی می‌رود و شریک‌بن اعور به مسلم‌بن عقیل‌(ع) که او نیز در منزل ‌هانی پنهان شده است پیشنهاد می‌کند با اشاره او از پشت پرده بیرون آمده و ابن‌زیاد را به قتل برساند. شریک‌بن اعور بعد از حضور ابن‌زیاد در خانه ‌هانی، اسم رمزی را که از قبل با حضرت مسلم قرار گذاشته بود، سه بار تکرار می‌کند ولی جناب مسلم از حمله به ابن‌زیاد و قتل او که به آسانی ممکن بود خودداری می‌ورزد و بعد از خروج ابن‌زیاد در مقابل پرسش شریک‌بن اعور که چرا او را نکشتی؟ می‌گوید از رسول خدا(ص) نقل است که مؤمن کسی را به حیله نمی‌کشد و من از قتل او که میهمان ‌هانی است خودداری کردم.

۲- بامداد ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ شمسی است. سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس که ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان غرب آسیا، از جمله و مخصوصاً مردم عراق، حفاظت از جان و مال و امنیت و آسایش خود را مدیون مجاهدت‌های بی‌وقفه و ایثار و فداکاری او می‌دانند به دعوت دولت عراق وارد فرودگاه بغداد می‌شود. میزبان او ابومهدی المهندس، رهبر کتائب حزب‌الله و از فرماندهان ارشد نیروی مقاومت حشدالشعبی عراق است که دوشادوش سردار سلیمانی برای نجات مردم عراق از هجوم وحشیانه تروریست‌های داعش جنگیده است. بامداد آن روز، خودروی حامل این دو سردار بزرگ و فداکار را به دستور مستقیم ترامپ موشک‌باران می‌کنند و هر دو سردار، یعنی میهمان و میزبان را با هم به شهادت می‌رسانند. رئیس‌جمهور آمریکا با وقاحت تمام اعلام می‌کند که دستور ترور حاج قاسم سلیمانی را شخصاً صادر کرده است! و شهادت و ترور این دو سردار بزرگ اسلام را برای آمریکا افتخاری بزرگ و تاریخی می‌داند!.

۳- تمامی اقوام و مذاهب کشتن میهمان را به شدت زشت و پلشت و باعث خفت و سرافکندگی می‌دانند و این حرکت ناجوانمردانه در اسلام به مراتب زشت‌تر و پلیدتر تلقی شده است و حتی در میان قبایل عربِ قبل از اسلام نیز میهمان‌کشی اقدامی زشت و منفور بود و اگر کسی از اعضای یک قبیله، میهمان خود را به قتل می‌رساند، این حرکت زشت برای تمامی نسل‌های بعدی آن قبیله نیز باعث سرافکندگی بود تا آنجا که در برخی از موارد سران قبیله برای پاک کردن این ننگ از پیشانی قبیله خود، فرد میهمان‌کُش را قصاص می‌کردند. مردم عراق مسلمانند و دستکم ۷۰ درصد آنها شیعه هستند و بی‌تردید پیروان سایر ادیان الهی ساکن عراق هم در نفرت و انزجار از این جنایت آمریکا نظر مشابهی دارند.

و حالا در همان عراق که ۱۳۸۱ سال پیش، مسلم‌بن عقیل‌(ع) حاضر نشد ابن‌زیاد پلید را که میهمان ‌هانی بود ترور کند و خون ناپاکش را برزمین بریزد، آمریکا دو سردار بزرگ و نجات‌دهنده مردم عراق را که یکی میهمان و دیگری میزبان بود، به گونه‌ای وحشیانه به شهادت می‌رساند و به این جنایت خود افتخار هم می‌کند! یعنی نه فقط برای حاکمیت مردم عراق بر کشورشان پشیزی ارزش قائل نیست، بلکه آشکارا و بی‌پرده از دشمنان ملت عراق و قاتلان زن و مرد و کودکان مظلوم آن دیار نیز حمایت می‌کند و برای هموار کردن راه ورود داعش و ادامه قتل‌عام وحشیانه مردم، در ترور سردارانی که سد راه تکفیری‌های وحشی بوده‌اند کمترین تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

۴- اکنون جای این سؤال است که جناب مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر محترم عراق با کدام توضیح اسلامی، منطقی و مردمی به دیدار دونالد ترامپ، قاتل مردم سرزمین خود می‌رود؟! و دست جنایتکاری را که به خون نجات‌دهندگان مردم عراق از چنگال خونریز تکفیری‌های وحشی داعش آلوده است، می‌فشارد؟! در تعریف دیپلماتیک، نخست‌وزیر محترم عراق با تابلوی نمایندگی مردم عراق به دیدار ترامپ می‌رود و سفر ایشان در عرف شناخته شده سیاسی به معنای نادیده گرفتن و یا کم‌اهمیت دانستن جنایت ترامپ از سوی مردم عراق خواهد بود و حال آنکه مردم شریف عراق از اسلام و غیرت‌ملی خود دست نکشیده و قاتل میهمان و فرزندان جان برکف خویش را نبخشیده‌اند که سفر آقای مصطفی الکاظمی -البته بی‌آنکه خواسته باشند یا بدانند- حاوی پیام بخشش! ملت عراق برای ترامپ باشد!.

۵- آمریکا با صراحت به تشویق صدام برای حمله به ایران و قول تامین تسلیحاتی و مالی از او اعتراف کرده است و این واقعیت تلخ را هم پنهان نمی‌کنند - و پنهان‌کردنی هم نیست - که هزینه سنگین جنگ را دولت‌های دست‌نشانده عرب، نظیر عربستان، امارات، کویت، قطر و... برعهده داشته‌اند و نتیجه آنکه صدها هزار نفر از مردم عراق را به کشتن دادند و ثروت ملی مردم آن دیار را نابود کردند و...

همین مجموعه در حمله آمریکا به عراق که به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی صورت گرفت و بعدها معلوم شد که دروغ بوده است، شرکت داشتند و باز هم همین مجموعه در تشکیل و راه‌اندازی تکفیری‌های داعش و قتل عام مردم مظلوم عراق در کنار یکدیگر بودند و با مدیریت مشترک آمریکا و اسرائیل و دلارهای آل‌سعود و امارات و... این گروه وحشی را به جان و مال و ناموس مردم عراق ‌انداختند و... آیا اعتراف هیلاری کلینتون در کتاب خاطراتش با عنوان «انتخاب سخت HARD CHOICE» فراموش کردنی است که می‌گوید به ۱۱۲ کشور سفر کردم تا آنان را متقاعد کنم بعد از اعلام موجودیت این گروه، از آن حمایت کنند؟! و یا مگر مجروحان داعش را برای مداوا به بیمارستان‌های تل‌آویو و حیفا نمی‌فرستادند و نتانیاهو از ملاقات خود با آنها عکس و فیلم نمی‌گرفت و منتشر نمی‌کرد؟! بسیاری از داعشی‌های دستگیر شده اعتراف کرده‌اند که در عربستان دوره دیده‌اند و از پایگاه‌های تسخیر شده آنها سلاح‌های مدرن آمریکایی به دست آمده است.

فیلم‌های مستندی در دست است که از ارسال آذوقه و مهمات برای تکفیری‌های محاصره شده توسط بالگردهای آمریکایی حکایت می‌کند و هر دفعه نیز پس از فاش شدن ماجرا فرماندهی سنتکام (نیروهای نظامی آمریکا در منطقه ) اعلام کرده است که محموله‌ها به اشتباه برای داعش ارسال شده است! و...

۶- حالا جای این سؤال است که ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، غیر از دشمنی و کینه‌توزی آمریکا و متحدان عبری و غربی و عربی آن علیه ملت عراق و سایر ملت‌های منطقه و حمایت از تکفیری‌های وحشی و خونریز داعش چه مفهوم و معنای دیگری می‌تواند داشته باشد؟! و آیا دیدار با ترامپ که علناً به ترور آن عزیزان بزرگوار و حامیان جان برکف مردم عراق اعتراف کرده است نادیده گرفتن جهاد و ایثار آنان و حمایت ضمنی -هرچند ناخواسته- از قاتل آنها نیست؟! انتظار آن است که نخست‌وزیر محترم عراق به عنوان کمترین ادای دین به میهمان و میزبان شهید مردم وطن خویش همه توان خود را در اجرای مصوبه پارلمان این کشور برای اخراج آمریکا از عراق به کار گیرد.

۷- و بالاخره و در پایان اشاره به دو نکته برای رفع شبهه احتمالی ضروری به نظر می‌رسد؛

الف: به قول حکیمانه رهبر معظم انقلاب «ایران هیچ‌گاه بنای دخالت در امور عراق را نداشته و نخواهد داشت. ایران، خواهان عراقِ عزتمند، مستقل و با حفظ تمامیت ارضی و وحدت و انسجام داخلی است».
وتاکید فرمودند «ایران درخصوص روابط عراق با آمریکا دخالتی نمی‌کند اما انتظار دارد که دوستان عراقی، آمریکا را بشناسند و بدانند که حضور آمریکا در هر کشوری منشأ فساد، خرابی و ویرانی است».
وجیزه پیش‌روی با انگیزه یادآوری جنایات آمریکا و همراهی با نخست‌وزیر محترم عراق در شناخت آمریکا نوشته شده و اینکه به بیان حکیمانه حضرت آقا «حضور آمریکا در هر کشوری منشأ فساد، خرابی و ویرانی است».

ب:‌ وجود مقدس حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در محدوده جغرافیایی ایران و عراق قابل تعریف نیست. حاج قاسم اگرچه ایرانی است ولی هویت عراقی و سوری و لبنانی و یمنی و در یک کلمه جهانی دارد و ابومهدی المهندس نیز هرچند عراقی است ولی به ایران و لبنان و سوریه و یمن و... هم تعلق دارد. مرزهای جغرافیایی اگرچه معتبر و قابل احترام است ولی گستره امت اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی است. و این قصه سر دراز دارد.

کد خبر 534297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha