ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا و ۱۲ کشتی جنگی وارد دریای مدیترانه شدند تا رزمایش‌های مشترکی را با نیروی هوایی یونان برگزار کنند.

ناو آیزنهاور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا ناو هواپیمابر آمریکایی"دوایت آیزنهاور" با گروهی از کشتی‌های جنگی روز شنبه ۴ مرداد از طریق کانال سوئز وارد دریای مدیترانه خواهند شد. این ناو هواپیمابر به سمت منطقه واقع در جنوب جزیره کرت یونان برای شرکت در رزمایش‌های مشترکی با نیروی هوایی یونان حرکت خواهد کرد.

این ناو هواپیمابر در مرزهای منطقه اقتصادی یونان مستقر خواهد شد. در این رزمایش‌ها جنگنده‌های اف-۱۶ و اف-۱۸ شرکت خواهند کرد.

 این اولین مداخله مهم آمریکا از زمان بحران با ترکیه است و مفهوم خاصی دارد چراکه در زمانی رخ داده که هنوز تنش در این منطقه آرام نشده است. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با این اقدام مایلند قدرتشان را برای ایفای نقش داور و ممانعت از هرگونه عملیات هجومی که احتمالا ترکیه خواهان انجام آن است، نشان دهند.

این مساله بیشتر با عملیات کشتی اکتشافی «اروک ریس» ترکیه برای بررسی منابع نفت و گاز در منطقه اقتصادی جزیره کاستلوریزو یونان در ارتباط است که احتمال دارد به نزاع مسلحانه بین یونان و ترکیه بینجامد.

کد خبر 534226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha