شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده عملیات سازه‌ای ۱۶ ایستگاه فاز اول خط دوم قطار شهری اصفهان در موعد مقرر یعنی تا سال ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود.

آخرین وضعیت مترو کرج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بنکدار هاشمی، مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: عملیات عمرانی خط دوم متروی اصفهان از سال ۹۶ شروع شده و با منابعی که در سال ۹۷ به پروژه اختصاص داده شد، موفق شدیم عملیات عمرانی را گسترده‌تر ادامه دهیم و خوشبختانه از سال ۹۷ تا به حال ۱۱ ایستگاه از ۱۶ ایستگاه فاز اول عملیاتی شده و عملیاتی کردن ۵ ایستگاه دیگر را نیز در برنامه خود داریم.
 
وی افزود: پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ بحث سازه و سیویل ۱۶ ایستگاه فاز اول به پایان برسد البته بخش دوم، تامین تجهیزات و ناوگان است و بالغ بر ۵۰ % ریالی پروژه را شامل می‌شود که مربوط به دولت و شورای اقتصاد است که منابع را تامین کنند. خط دو متروی اصفهان از شمال شرق یعنی ایستگاه دارک شروع شده و به میدان شهدای خمینی شهر ختم می‌شود. این خط به طول ۲۴ کیلومتر و شامل ۲۳ ایستگاه است. قطار شهری با بحث بودجه عجین شده که خوشبختانه با عزم و اراده و حمایت‌های شهردار اصفهان و شورای شهر به پیشرفت‌های زیادی رسیدیم و از سال ۹۷ که عملیات عمرانی شروع شده، ۲۵% از کل سازه را اجرا کردیم که پیشرفت قابل توجهی محسوب شده و یک رکورد برای شهر اصفهان است.

بنکدار هاشمی ادامه داد: ساخت مترو از دارک تا کهندژ به طول ۱۴.۵ کیلومتر با ۱۶ ایستگاه در فاز اول اجرایی قرار گرفته است که با توجه به برنامه‌های زمان بندی و منابع تخصیص بودجه به سه قسمت تقسیم شده. قسمت اول از دارک تا میدان امام علی، قسمت دوم از از ایستگاه امام علی تا ایستگاه امام حسین و ایستگاه سوم از ایستگاه امام حسین تا ایستگاه مدرس نجفی یا کهندژ امتداد دارد. عنوان ایستگاه‌های عملیاتی شده از سمت شمال شرق عبارتند از دارک، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی، لاله، شاهد، طوقچی و از سمت غرب ایستگاه مدرس نجفی، ایستگاه خرازی، چارسوق و ایستگاه خلجا می باشد.

مدیرعامل قطار شهری بیان کرد: از آنجایی که احداث خط ۱ مدت زیادی طول کشید و مردم در بحث ترافیک دچار مشکل شدند، روش احداث خط ۲ به طور زیرزمینی است و در سطح خیابان معارض ترافیکی نداریم و در هر ایستگاه حدود ۱۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم. الان ۱۱ ایستگاه در حال ساخت داریم که در هر ایستگاه بیش از ۱۵۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کارند و بالغ بر این تعداد به طور غیر مستقیم فعالیت دارند.

کد خبر 534173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha