با شیوع ویروس کرونا شهرستان ایرانشهر با کاهش اهدای خون مواجه شده به طوری که جان ۶۷۱ بیمار تالاسمی را به خطر انداخته است.

تالاسمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بیماران تالاسمی در شهرستان ایرانشهر ماهانه حدود یکهزار واحد خونی نیاز دارند و خون‌های اهدا شده توسط مردم پاسخگوی این تعداد از بیماران نیست. این در حالی است که پارسال مردم منطقه حدود ۱۰ هزار واحد خون اهدا کردند و این در حالی بود که نیاز خونی شهرستان بیش‌از ٢٠ هزار واحد خون در سال است و میزان اختلاف از دیگر استان‌های کشور تامین می‌شود.

ایرانشهر به دلیل تصادفات جاده‌ای، وجود بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی از مناطق پر مصرف خون است به طوریکه ماهانه حدود ۲ هزار واحد خونی نیاز شهرستان است که بر اثر شیوع ویروس کرونا و کاهش اهدای خون و در نتیجه کاهش ذخایر خونی، وضعیت زندگی بیماران تالاسمی در این شهرستان به مخاطره افتاده است.

بر اساس این گزارش، خطر ابتلای ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده خونی چه برای اهداکننده و چه برای مصرف‌کننده نزدیک به صفر است. ضمن اینکه تمامی فرایند اهدای خون استریل و بهداشتی است و پیش از اهدا، معاینات مختلفی بر اهداکنندگان انجام می‌شود و مردم اطمینان داشته باشند که با خیال راحت می‌توانند در مراکز اهدای خون حضور یابند.

کد خبر 534098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha