شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب از برنامه‌ریزی برای ساخت پردیس سینمایی در این شهرستان خبر داد.

سینما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، خسرو تمری اظهار کرد: بر اساس طرح وزارت ارشاد قرار است در بزرگ‌ترین شهرستان هر استان، به‌جز مرکز آن استان، یک پردیس سینمایی با مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌ها ساخته شود.

وی افزود: در همین راستا اسلام آبادغرب برای ساخت این پردیس سینمایی در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده و طی جلسه ای با حضور معاون اداری مالی سازمان سینمایی وزارت ارشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار و شهردار اسلام آبادغرب مقرر شد، شهرداری اسلام آبادغرب متولی ساخت این پروژه شود.

تمری اعتبار ساخت این پردیس سینمایی را حدود ۴ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: بر اساس توافق به عمل آمده در این جلسه، وزرات ارشاد ۸۰۰ میلیون تومان و سازمان همیاری شهرداری‌ها ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت این پردیس هزینه کرده و مابقی اعتبار از محل درآمدهای شهرداری تامین می‌شود.

تمری از تامین زمین این پروژه خبر داد و افزود: بر اساس طرح وزارت ارشاد، این پردیس‌های سینمایی باید در محل پارک های مهم شهر ساخته شود و برای همین هزار متر مربع زمین در محدوده پارک ولایت اسلام آبادغرب برای این کار اختصاص داده شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مسئول تصریح کرد: در حال پیگیری اخذ مجوزهای لازم برای تغییر کاربری این زمین هستیم. قرار است ۳ سالن با ظرفیت ۹۰، ۸۰ و ۱۳۰ نفر در این پردیس ساخته شود که این امر امکان همزمان ۹ فیلم را در این پردیس سینمایی فراهم می کند.

وی افزود: ساخت این پردیس سینمایی به‌صورت سبک سازه خواهد بود و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در صورت اخذ مجوزهای تغییرکاربری زمین و تامین اعتبار لازم، این پردیس ظرف ۶ ماه ساخته می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 534084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha