معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از وقوع ۳ فقره نزاع دسته‌جمعی در ۲۴ ساعت اخیر در روستاهای کرمانشاه و گیلانغرب خبر داد و گفت: در این نزاع‌ها ۱۷ نفر دستگیر و ۱۱ تن زخمی شدند.

محمدرضا آمویی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ «محمدرضا آمویی» اظهارداشت: حادثه درگیری اول در روستای «تولک» شهرستان گیلانغرب و میان ۱۲ نفر، سر اختلافات قبلی رخ داد.

وی افزود: در این درگیری ۸ نفر که ساکن کرمانشاه هستند با ۴ نفر از اهالی روستای تولک، سر زمین کشاورزی به نزاع برخواسته بودند که منجر به مصدومیت ۲ نفر و دستگیری ۹ نفر شد، ضمن اینکه یکی از افراد درگیر هم متواری شد که تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

سرهنگ آمویی تصریح کرد: در این خصوص یک قبضه سلاح شکاری پران و ۴۳ عدد فشنگ کشف و یک دستگاه خودروی وانت نیسان نیز توقیف شد.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه ادامه داد: در حادثه دیگر و پس از گزارش یک مورد درگیری دسته جمعی در روستای «شاه ملکی» کرمانشاه، ماموران پاسگاه چالابه به محل اعزام شدند و علاوه بر پایان دادن به درگیری، ۸ نفر را دستگیر کردند.

وی همچنین از کشف یک قبضه سلاح شکاری خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده هر ۲ مورد درگیری به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سرهنگ آمویی با اشاره به نزاع دسته جمعی سوم نیز گفت: این حادثه در روستای «شیرعلی» کرمانشاه و پس از آن رخ داد که ۴ نفر از اهالی روستا به ۴ نفر دیگر که سوار بر تراکتور و در حال عزیمت به روستای «خلک» بودند حمله ور شدند و لاستیک وسیله نقلیه آنها را با شلیک گلوله پنچر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از مصدومیت ۴ سرنشین تراکتور و انتقال آنها به مراکز درمانی، بستگان آنها از وقوع درگیری و افراد مهاجم مطلع و به قصد انتقام جویی راهشان را که سوار بر ۲ دستگاه وانت نیسان و پژو پارس بوده سد کردند و علاوه بر وارد آوردن خسارت به خودروها، آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند به گونه‌ای که مضروبین به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی گفت: در این میان شخصی دیگر نیز که به قصد میانجی‌گری وارد شده بود نیز به وسیله چوب مصدوم شد و به خودروی پرایدش خساراتی وارد آمد.

سرهنگ آمویی در ادامه و با ابراز تاسف از وقوع نزاع های دسته جمعی رخ داده در روستاها که اغلب افراد با یکدیگر آشنا و حتی رفت و آمد دارند، گفت: گاهی اوقات اشتباه در قضاوت و یا عجولانه رفتار کردن، حوادث تلخ و تاسف بار این چنینی را رقم می زند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: تجربه نشان داده بسیاری از اختلافات که منجر به درگیری‌های گسترده می‌شود تنها به خاطر یک سوء تفاهم و یا کینه قدیمی شکل می‌گیرد که می‌توان با مقداری خویشتن‌داری و گذشت از وقوع چنین حوادثی به‌راحتی جلوگیری کرد.

کد خبر 534078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha