مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

فرماندار اشتهارد گفت: ۲۸۰۰ هکتار از اراضی ملی واقع در بخش پلنگ‌آباد اشتهارد برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی تعیین شده است.

نیروگاه خورشیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمد کردی اظهارکرد: مجوز احداث نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق باید ازسوی یک شرکت وابسته به وزارت نیرو که بهره‌گیری از انرژی‌های نو و تجدید پذیر مانند باد و خورشید را دنبال می‌کند، صادر شود.

فرماندار ادامه داد: برای راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در اشتهارد، واقع در استان البرز ۴۰ واحد تولیدی مجوزهای لازم را از معاونت تخصصی مربوطه در وزارت نیرو اخذ کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای تولید هر مگاوات نیروگاه خورشیدی بین یک و نیم تا ۲ هکتار زمین در اختیار واحدهای تولیدی قرار داده می‌شود، گفت: به عنوان نمونه اگر واحد تولیدی توانایی راه‌اندازی نیروگاه ۱۰ مگاواتی را داشته باشد ۱۵ تا ۲۰ هکتار زمین به آن تعلق می‌گیرد.

فرماندار اشتهارد رقم سرمایه گذاری برای هر مگاوات انرژی خورشیدی را ۷۰۰ هزار یورو اعلام کرد و گفت: طرح‌ها باید برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی داشته باشد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای راه‌اندازی نیروگاه‌ها و در ادامه فروش انرژی خورشیدی تولیدی به دولت اقدام کنند.

فرماندار گفت: زمینه حضور سرمایه گذاران برای راه  اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در عرصه ۲۸۰۰ هکتاری شهرستان اشتهارد فراهم شده است و تنها باید کارگروه‌های فوق تخصصی برای رفع بروکراسی‌های اداری و همچنین ارائه تضمین‌های لازم به سرمایه‌گذاران تشکیل شود.

کد خبر 534005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha