کارفرمایان استان کرمان هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی معوقه دارند و سازمان در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار سال ۹۹ آماده هر گونه تعامل و همکاری با کارفرمایان در راستای تقسیط بدهی است.

کارگر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سازمان تامین اجتماعی با ۵۲ هزار کارگاه فعال سرکار دارد و در حال حاضر حدود ۳۴۰ هزار نفر به طور مستقیم در این کارگاه‌ها مشغول کار هستند. با توجه به شرایط اقتصادی که کشور دارد، سازمان تامین اجتماعی تعاملات بسیار مطلوبی در خصوص چگونگی پرداخت بدهی با کارفرمایان برقرار کرده تا بتواند چرخ تولید این کارگاه‌ها بچرخد.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور تقسیط بدهی‌های معوق کارفرمایان از ۳۶ قسط به ۴۵ قسط انجام می‌شود. شیوع کرونا درآمد کارگاه‌ها را تحت تاثیر قرار داده به کارفرمایان ۱۴ صنف ابلاغ شده که از اول اسفند سال ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹، ۲۰درصد حق بیمه سهم کارفرمایی را نپردازند و از اول تیر ۹۹ از طریق سازمان تامین اجتماعی آن را تقسیط کنند.

براساس ۱۶ آیین‌نامه هیات‌ها چنانچه کارفرمایان به بدهی‌های قبلی خود اعتراض داشته باشند می‌توانند مطرح کنند که در هیات‌های تشخیص مطالبات مطرح شوند تا رای آن صادر شود.

دبیرخانه کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور در اداره کار تشکیل می‌شود و بعد از آن مشاغل در کمیته‌های بدوی و هیات‌های سخت و زیان‌آور بررسی می‌شود و کسانی که مدعی هستند مشاغل آن‌ها جزو مشاغل سخت و زیان‌آور هستند می‌توانند در این کمیته‌ها مطرح کنند و پس از تایید به شعب تامین اجتماعی ارسال و اقدامات قانونی در این راستا انجام می‌شود.

کد خبر 534002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha