مسیر شهرکرد به شلمزار از محورهای مهم ارتباطی چهارمحال و بختیاری است که عملیات اجرایی چهارخطه کردن آن از سال ۸۸ آغاز شده اما در این یک دهه چندان پیشرفت نکرده است.

راهسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جاده شهرکرد به شلمزار در مسیر چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان واقع است که وجود پیچ و گردنه‌های بسیار و تصادفات جاده‌ای عدیده در این محور، بارها اعتراض مردم را به همراه داشته و همین مطالبه جدی سبب شده تا دولت با اختصاص اعتبار مناسب در رفع موانع اجرایی این طرح همت بلندی به کار گیرد.

به گفته مسئولان پلیس راه چهارمحال و بختیاری، یک سوم تصادفات جاده‌ای این استان در محور شهرکرد به شلمزار رخ می‌دهد. رانندگانی که روزانه از این محور عبور می‌کنند معتقدند: ترافیک بالا و نداشتن ظرفیت جاده، پیچ‌های تند و شیب‌دار و آشکارسازی نشدن بسیاری از نقاط حادثه‌خیر منجر به بروز تصادفات و حوادث ناگواری در این محور می‌شود.

با این وجود مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: امیدواریم تا پایان سال‌جاری، عملیات چهارخطه کردن ۲۰ کیلومتر از ۴۶ کیلومتر این محور تکمیل شود. حسینعلی مقصودی افزود: عملیات اجرایی باند دوم چهارخطه شهرکرد به شلمزار از سال ۹۶ آغاز شده است که اجرای آن به سبب مشکلات تملک اراضی کشاورزی با کندی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: از محدوده سه راهی شمس‌آباد به سه راهی امیرآباد به طول ۱۳ کیلومتر پبمانکار برای اجرای آن به کار گرفته شده است، اما به سبب اینکه عمده این مسیر در زمین‌های کشاورزی قرار دارد و هزینه تملک این در سال‌های گذشته تامین نشد و کشاورزان نیز همکاری لازم را در این خصوص نداشتند با مانع مواجه شد.

مقصودی تصریح کرد: با این وجود تاکنون ۵ کیلومتر از این محور آزادسازی و زیرسازی شده و آماده آسفالت است و بخش دیگری از مسیر را با اهالی شمس‌آباد در حال مذاکره هستیم تا روند آزادسازی آن نیز انجام گیرد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، اجرای قطعه اول از سه راهی خوزستان به سه راهی شمس‌آباد به طول ۱۳ کیلومتر نیز مناقصه گذاشته شده و پیمانکار آن تعیین شده است.

مقصودی بیان کرد: در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به چهارمحال و بختیاری و اختصاص اعتبار قابل توجه به طرح‌های راه‌سازی، امید است بتوان تا پایان سال ۲۰ کیلومتر از مسیر ۴۶ کیلومتری محور شهرکرد به شلمزار تکمیل شود.

کد خبر 533984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha