هفته بیست و پنجم فوتبال باشگاه های ایتالیا امشب و بامداد جمعه با انجام ۲ بازی به پایان می رسد.

یوونتوس

به گزارش همشهری آنلاین، در مهمترین بازی یوونتوس قهرمان متوالی ۸ دوره سری آ در سال های اخیر در خارج از خانه میهمان اودینزه است. این تیم در حال حاضر با ۸۰ امتیاز در صدر جدول قرارداد و در فاصله ۴ هفته به پایان مسابقات بخت اول قهرمانی است. تنه تعقیب کننده یووه  در جدول رده بندی آتلانتا ۷۴ امتیازی است. اما رقیب امشب یاران ساری  اکنون با ۳۶ امتیاز در منطقه امن جدول خطری برای سقوط تهدیدش نمی کند. یوونتوس در ۳ گام بعدی باید با تیم های سمپدوریا، کالیاری و رم دیدار کند.

در بازی دیگر این هفته لاتزیو در رم به مصاف کالیاری رده سیزدهمی می رود. تیم دوم شهر رم با ۶۹ امتیاز در مکان چهاردهم ایستاده است.

  • نبرد رونالدو و ایموبیله برای اقای گلی

کریستیانو رونالدو فوق ستاره یوونتوس و چیرو ایموبیله مهاجم لاتزیو، هر دو در این فصل سری‌آ ۳۰ گل زده‌اند. اتفاقی که ۷۰ سال است رخ نداده است.

بیانکونری در دیدار آخر لاتزیو را با نتیجه دو بر یک شکست داد. رونالدو دو گل یووه را زد و ایموبیله تنها گل لاتزیو را به ثمر رساند. به این ترتیب، این دو مهاجم ۳۰ گل در سری‌آ به ثمر رسانده‌اند که ۱۲ گل از این ۳۰ گل برای هر دو نفر از روی نقطه پنالتی بوده است.

تنها باری که دو مهاجم در یک فصل سری‌آ به ۳۰ گل رسیده‌اند به فصل ۵۱-۱۹۵۰ برمی‌گردد که گونار نوردال (میلان) و ایستوان نیرس (اینتر) به این آمار رسیدند. این دو بازیکن می‌توانند امید داشته باشند که رکورد بیشترین گل زده در یک فصل سری آ را جابه‌جا کنند. این رکورد متعلق به گونسالو ایگواین است که در فصل ۱۶-۲۰۱۵ برای ناپولی ۳۶ گل زد.

ایموبیله پنجمین بازیکن ایتالیایی تاریخ است که در یک فصل سری آ به آمار ۳۰ گل می‌رسد. جوزپه مه‌آتزا (۳۰-۱۹۲۹)، فلیچه بورل (۳۴-۱۹۳۳)، آنتونیو آنجلیلو (۵۹-۱۹۵۸)، و لوکا تونی (۰۶-۲۰۰۵) بازیکنان دیگری بودند که به این دستاورد رسیده بودند. همچنین رونالدو سومین بازیکن یوونتوس است که در سری آ به آمار ۳۰ گل می‌رسد. دو نفر قبلی بورل در فصل ۳۴-۱۹۳۳ و جان هانسن در فصل ۵۲-۱۹۵۱ بودند.

کد خبر 533633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha