رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی انستیتو سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در این استان با کمک ۱۱ میلیون دلاری یک نیکوکار زنجانی انجام می شود.

كشف پروتئين مقابله كننده با ابولا در سلول‌هاي انساني

دکتر پرویز قزلباش روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت آنلاین برگزار شد، با قدردانی از اقدامات نیکوکاران در حوزه بهداشت و درمان استان زنجان از انعقاد تفاهمنامه برای تاسیس و راه‌اندازی انستیتو سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان زنجان خبر داد و گفت: این کار طی تفاهمنامه منعقد شده بین یک موسسه تحقیقاتی با عنوان موسسه عام‌المنفعه و یک نیکوکار انجام گرفته که تحقق آن دستاوردهای بسیار مثبتی را برای این استان به دنبال دارد.

وی افزود: تاسیس انستیتو سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان زنجان اقدامی ارزشمند محسوب می‌شود. طی سال‌های گذشته موضوع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان مورد توجه قرار گرفته و در این خصوص شرکت‌های معتبری سرمایه‌گذاری خوبی نیز آغاز کرده‌اند. مسیر پیش رو برای راه‌اندازی انستیتو سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مثبت تلقی می‌شود، هر چند خروجی فعالیت‌ها زمان‌بر خواهد بود، اما می‌تواند برای استان و این کشور آبرو و اعتبار ویژه‌ای را کسب کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: با توجه به وضعیت مالی دانشگاه‌ها و اقتصاد کشور، از ظرفیت‌های خیرین بهره‌گیری شده است. خوشبختانه نیکوکار گرانقدری برای انجام این پروژه مهم علمی در استان وارد عمل شده که طی چند ماه گذشته تفاهمنامه‌ای در این راستا تدوین و به توافق طرفین رسید. این تفاهمنامه در هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان نیز تصویب شد و امور مشارکت‌های اقتصادی وزارت  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بر این کار صحه گذاشت.

قزلباش افزود: این نیکوکار سقف ریالی و دلاری برای انجام این پروژه مهم را مبنا قرار نداده و برای تامین اعتبار بیش از ۱۱ میلیون دلاری برآورد شده این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

به گفته قزلباش، هدف از راه اندازی این انستیتو انجام تحقیقات پایه و بالینی برای درمان بیماران با استفاده از تکنولوژی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است.

کد خبر 533481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha