یک سند وزارت دارایی روسیه نشان می‌دهد این کشور در مواجهه با کاهش قیمت نفت و بحران کروناویروس می‌خواهد بودجه نظامی‌اش را کاهش دهد.

Russia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز وزارت دارایی روسیه به دولت پیشنهاد کرده است که هزینه‌های نظامی را در فاصله‌ سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ تا ۵ درصد کاهش دهد. این پیشنهاد همچنین شامل کاهش هزینه‌های بودجه‌ای نظام دادگاهی، وام‌های دولتی و دستمزد کارکنان کشوری است.

روسیه پس از کاهش ۳.۵ درصدی بودجه‌اش در سال ۲۰۱۸ از فهرست پنج کشوری که بیشترین هزینه‌های نظامی را دارند، خارج شد.

موسسه بین‌المللی‌ صلح استکهلم می گوید روسیه سال پیش دوباره به جایگاه چهارمین کشور از لحاظ هزینه‌های نظامی بازگشت و بودجه نظامی‌اش را با افزایشی ۴.۵ درصدی به ۶۵.۱ میلیارد دلار رساند. به گفته این موسسه این مقدار معادل ۳.۹ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواسته استانداردهای بهتر زندگی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مراقبت بهداشتی و آموزش است. برخی از مقامات دولتی خواستار کاهش مخارج نظامی برای آزاد کردن اعتبارات دولتی برای این مقاصد شده‌اند.

هزینه‌های نظامی در دوران پوتین افزایش یافته‌اند، اما کرملین می‌گوید روسیه در سا ل۲۰۱۸ بودجه دفاعی‌اش را در پنج سال آینده به کمتر از ۳ درصد تولید ناخالص داخلی کاهش خواهد داد.

ارقام دقیق بودجه نظامی روسیه جزء اسرار دولتی شمرده می‌شود، اما وزارت دفاع روسیه در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که ۲۰ تریلیون روبل (۲۸۲ میلیارد دلار) را بر اساس یک برنامه تسلحاتی جدید صرف ساختن زیربناهای نظامی در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۷ خواهد کرد.

بانک جهانی پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد روسیه امسال تا ۶ درصد کوچک شود.

کد خبر 533478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha