جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند یکی از وزیران کابینه خود را به دلیل داشتن حدود یک سال رابطه با یک کارمند زن از کار برکنار کرد.

جاسيندا آردرن نخست‌وزير نيوزيلند همراه وزير مهاجرت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، گفته می‌شود رهبر حزب مخالف ماجرای رابطه یان-لیز گالووی را به نخست‌وزیر لو داده و خانم آردرن هم روز چهارشنبه عذر وزیر مهاجرت خود را خواسته است. او در این باره گفت: «رابطه آقای گالووی با یکی از کارکنان خود ۱۲ ماه طول کشیده و چند ماه پیش پایان یافته است. هر چند به نظر من می‌تواند یکی از مصادیق سوء استفاده از قدرت باشد و به همین دلیل وزیر مهاجرت را برکنار کردم.»

خانم جودیث کالینز که رهبر حزب ملی است، به واسطه یک فرد دیگر در جریان ماجرای رابطه گالووی قرار گرفت و آن را به دفتر نخست‌وزیری خبر داد. خانم آردرن هم اعلام کرد از اینکه موضوع صرفا یک اتهام‌زنی نبوده و همه چیز ثابت شده خشنود است. وزیر مهاجرت نیوزیلند شخصا تمام داستان را برای نخست‌وزیر شرح داده و تخلف خود را پذیرفته است. هر چند گالووی روز سه‌شنبه ابتدا منکر اتهام شد و پس از مشورت کردن با خانواده و پیش از رسانه‌ای شدن ماجرا، آن را گردن گرفت.

آردرن که ابتدا آرزو کرده بود داستان ارتباط وزیر مهاجرت با یکی از کارمندان زن نادرست باشد، اعتراف کرد دوست داشت واقعیت را از زبان خود گالووی بشنود تا رهبر حزب مخالف. خانم کالینز هم اعلام کرد از درز دادن این ماجرا و افشاگری خود هرگز اهداف سیاسی نداشته و نمی‌خواسته از آن به سود جریان و حزب خود استفاده کند.

گالووی متاهل است و سه فرزند دارد. رابطه او با کارمند زن با رضایت طرفین بوده است، با این حال نوعی سوء استفاده از قدرت و القای حس بی‌اعتمادی از آن به جامعه القا می‌شود و از این رو نخست‌وزیر نتوانسته با آن کنار بیاید. گالووی در یک بیانیه کوتاه از همه کسانی که در این ماجرا آسیب دیده‌اند عذرخواهی کرد و خواستار حفظ حریم خصوصی خود شد.

افشاگری درباره رابطه وزیر مهاجرت نیوزیلند با یک زن درست یک روز پس از آن اتفاق افتاد که معلوم شد اندرو فالون، یکی از اعضای حزب ملی در پارلمان برای یک دختر دانشگاهی عکسی زننده فرستاده است. به همین دلیل، برخی معتقدند اقدام رهبر حزب ملی در لو دادن عضو کابینه خانم آردرن نوعی انتقام گرفتن بوده است.

کد خبر 533469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سنا IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    در این کشورها مگر رابطه داشتن ومعشوقه داشتن آزاد نیست من نمی فهمم پس ما جرا چیه