معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح‌های دولت در بخش مسکن گفت: تاکنون ۱۱هزار و ۸۷۳ نفر از متقاضیان مسکن در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

مسکن ملی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، ابراهیم علیرضایی اظهار کرد: از ۱۱ هزار و ۸۷۳ متقاضی ثبت‌نام شده، ۲ هزار و ۲۷۳ نفر مربوط به مرحله اول در آذرماه پارسال و ۹ هزار و ۶۰۰ نفر دیگر نیز  مربوط به مرحله دوم در اسفندماه سال گذشته است. 

به گفته وی، در حال حاضر ۱۹ شهر استان برای آغاز کار اجرایی این طرح، مراحل اخذ پروانه و تهیه نقشه را طی می‌کنند و این در حالی است که در برخی شهرها همچون لردگان و فرخشهر برای مراحل بعدی با کمبود زمین مواجه است.

معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، سیاست وزارت راه و شهرسازی را خانه‌دار شدن همه متقاضیان دارای شرایط در این طرح عنوان کرد و ادامه داد: شروع ساخت و ساز برای ۲ هزار و ۲۷۳ واحد مرحله اول ثبت‌نام خواهد بود و با پایان کار پالایش متقاضیان در سامانه جامع، تحویل زمین و آماده‌سازی مرحله دوم نیز اجرایی خواهد شد.

علیرضایی، همچنین میزان وام اعطایی به متقاضیان توسط بانک مسکن را ۷۵۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: قیمت‌تمام شده واحدهای طرح اقدام ملی مسکن ۲ میلیارد و ۵۰۰ تا سه میلیارد ریال خواهد بود و سهم‌آورده بر اساس پیشرفت فیزیکی واحدها در چند مرحله دریافت خواهد شد.

وی روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون چند شهرک در استان آماده‌سازی شده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این خصوص در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در حال اجرای طرح است.

کد خبر 533413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha