رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۳۰ تن از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانی ارز در پایتخت خبر داد.

دلار

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایسنا، سرهنگ علی ولی پور در حاشیه اجرای این طرح گفت: به دنبال نابسامانی بازار ارز و به تبع آن بروز نوسانات و افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، فعالیت اخلال گران و دلالان ارزی به ویژه در برخی از مناطق شهر تهران که با پوشش های مختلف به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش ارز  کرده بودند، طرحی برای شناسایی و برخورد با آنان در دستور کار قرار گرفت و سرانجام با هماهنگی مقام قضایی عملیاتی در این خصوص اجرا شد. 

ولی پور با بیان اینکه برابر مصوبه شورای امنیت کشور و بر اساس تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی، خرید و فروش هرگونه ارز در خارج از بانک های عامل و صرافی های مجاز ممنوع است، تصریح کرد: عملیات مبارزه با اخلالگران بازار ارز نیز در همین راستا اجرا شد و حدود ۲۴ ساعت نیز به طول انجامید.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی  تهران بزرگ، این عملیات پس از چند مرحله کار اطلاعاتی، مستند سازی و شناسایی دلالان اجرایی شد و مأموران یگان امداد نیز در آن همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه در جریان این عملیات، ۳۰نفر از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانی ارز دستگیر  شدند، گفت: این افراد با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.


رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به اینکه با دستور قضائی، بازرسی از مخفیگاه متهمان در دستور کار قرار گرفت، اظهارکرد : در بازرسی از این مکان ها در مجموع ۸۰ میلیارد ریال  انواع ارز شامل مبلغ ۲۷۴ هزار و ۶۳۰ دلار، ۳۷ هزار و ۲۵۰ یورو، ۹ هزار و ۱۴۰ لیر ترکیه، یک هزار و ۳۵۰ پوند و یک هزار و ۱۲ درهم و... به علاوه ۱۰ دستگاه کارتخوان کشف شد.

انتهای پیام

کد خبر 533398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha