یک باند شرط‌بندی در فضای مجازی در یزد متلاشی و ۳۲ میلیارد ریال و چند کیلوگرم طلا از آن‌ ضبط شد.

سایت قماربازی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، رئیس دادگاه اصل ۴۹ قانون اساسی استان در این‌باره گفت: برخی از افراد سودجو در داخل کشور و با همکاری افرادی در خارج،  اقدام به طراحی و راه‌اندازی سایت‌های قماربازی در فضای مجازی و  جذب افراد کرده بودند.

عزیز صابریان افرود: این افراد با استفاده از درگاه‌های بانکی اجاره‌ای و افتتاح صدها حساب به نام افراد بی‌بضاعت و بعضا ناآگاه در بانک‌های مختلف و با تشویق افراد به شرکت در قماربازی، تحت عناوینی مانند اخذ پورسانت مدیریت یا اغوای افراد مراجعه‌کننده مبنی بر برنده ‌شدن در بازی، به اخذ وجوهی از طریق واریز وجوه نقدی به حساب‌ها، ارز دیجیتال و... مبادرت می‌کردند.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب یزد و تکمیل تحقیقات در این زمینه به درخواست دادستان، دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی به موضوع رسیدگی کرد و مبلغی بیش از ۳۲ میلیارد ریال وجه نقد و چندین کیلوگرم طلا که از این راه تحصیل شده بود به نفع بیت‌المال ضبط شد.

صابریان با اشاره به پدیده اجاره دادن حساب‌های بانکی به افراد دیگر، اضافه کرد: مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی شهروندان انجام می‌شود برعهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضائی قابل قبول نیست.

کد خبر 533344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha