شنیده‌ها از مخالفت استاندار با انتصاب مدیر کل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان حکایت دارد و گویا به تمام اداره‌های استان دستور داده شده از حضور اسماعیل مریوانی در جلسات جلوگیری شود.

ارشاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، به دنبال برکناری مدیرکل سابق، اسماعیل مریوانی در آخرین روزهای آبان‌ماه سال ۹۸ به عنوان سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان معرفی شد. از آن زمان تا هفته گذشته، گمانه‌زنی‌ها و لابی‌هایی برای انتخاب و معرفی چند نفر به عنوان مدیرکل جدید این دستگاه بود که پس از گذشت حدود ۷ ماه، اسماعیل مریوانی به عنوان مدیرکل انتخاب و معرفی شد.

در حالی که مخالفت استاندار با انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی کردستان در استان مطرح بود، برگزاری معارفه مریوانی در سکوت خبری و بدون حضور مدیران ارشد بر این شایعه مهر تایید گذاشت. استاندار کردستان در نامه‌ای خطاب به همه اداره‌ها، نهادها و دستگاه‌های دولتی استان، انتصاب مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان را غیرقانونی اعلام کرده و از آنها خواسته تا مریوانی را به جلسات استان راه ندهند.

مریوانی در روزهای گذشته با موج فشار فضای مجازی و برخی از نهادهای بخش خصوصی مرتبط مواجه بود و در برخی از بیانیه‌های منتشرشده درخواست شده بود وی استعفا دهد. معارفه بدون هماهنگی وزارت میراث فرهنگی با استاندار و رعایت نکردن مفاد مصوبه شورای عالی اداری و دخالت‌های خارج از عرف یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و معامله‌هایی در حوزه میراث فرهنگی از عمده دلایل مخالفت استاندار با انتصاب مریوانی اعلام شده است.

فعالان سیاسی کردستان نیز در نامه‌ای با حمایت از تصمیم قاطع استاندار در این خصوص، خواستار لغو این انتصاب و معرفی مدیرکل جدید شده‌اند. در حالی که یکی از نمایندگان سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای گفته بود مجمع نمایندگان استان در انتصاب مدیران استان دخالت نخواهند کرد، دخالت یکی از نمایندگان این مجمع دلیل مخالفت استاندار با انتصاب مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اعلام شده است.

حال باید دید قدرت نماینده دولت در استان بیشتر است یا نماینده مجلس و آیا حکم انتصاب اسماعیل مریوانی به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی کردستان لغو خواهد شد؟

کد خبر 533323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha