چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

۵ مورد ساخت و ساز که به‌طور غیر قانونی و غیر مجاز در اطراف تالاب بین‌المللی زریوار انجام شده بود، با شکایت محیط زیست و دستور مراجع قضایی تخریب شد.

تخريب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان گفت: با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از اراضی حریم تالاب، ۵ مورد از ساخت و سازها که به صورت غیرقانونی به منظور تغییر کاربری اراضی در مجاورت و حاشیه ایجاد شده بود، تخریب شد.  

ابراهیم همت بلند اضافه کرد: این اقدامات پس از پیگیری‌های اداره حفاظت محیط زیست و به‌دنبال حساسیت تالاب زریوار و پیرو مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی شهرستان مریوان و کارگروه نجات بخشی این تالاب پس از طی مراحل حقوقی و صدور رای و حکم قضایی انجام شد.

این عملیات با حضور دادستان شهرستان مریوان و نمایندگان اداره‌های حفاظت محیط زیست، جهادکشاورزی، شهرداری و نیروی توزیع برق مریوان انجام شد.

همت بلند افزود: پس از ثبت جهانی تالاب زریوار در کنوانسیون رامسر این اداره با تمام توان با هرگونه تهدید و عوامل تخریب تالاب مقابله خواهد کرد و روند تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز با پیگیری در مراجع قضایی همچنان با قوت ادامه می‌یابد.

تالاب زریوار (زریبار) یکی از مهم‌ترین دریاچه‌های آب شیرین در ایران و منطقه است و از غنی‌ترین و متنوع‌ترین اکوسیستم و پدیده زیست محیطی استان و کشور است که با مساحت بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار به عنوان پناهگاه حیات وحش جزو مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان کردستان است و به دلیل جایگاه منحصر به فرد آن، از اهمیت اکولوژیکی، گیاهی، جانوری و هیدرولوژیکی بالایی برخوردار است.

کد خبر 533310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha