چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

تاکنون ۲۰ کانون یاریگران زندگی در مدارس استان کردستان به منظور پیشگیری از اعتیاد تشکیل شده است.

پيشگيري از اعتياد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ۶۰ درصد مدارس این استان زیر پوشش طرح یاریگران زندگی رفته و علاوه بر تشکیل ۲۰ کانون در این راستا ۱۱ طرح مشارکتی نیز با آموزش و پرورش در راستای پیشگیری از شیوع مصرف مواد مخدر اجرا شده است.

 در سال تحصیلی جاری در حوزه پیشگیری با انعقاد قرارداد با صداو سیمای مرکز کردستان یک برنامه تلویزیونی و یک برنامه رادیویی در ۳۲ قسمت با هدف پوشش خانواده، محله‌ها، محیط‌های آموزشی و محیط‌های کاری تولید و پخش شده که ۹۴۸ هزار و ۶۴۱ نفر روز از افراد استان زیرپوشش این برنامه قرار گرفته‌ ‌اند.

همچنین تعداد افراد زیر پوشش خانواده، محلات، محیط‌های آموزشی و محیط های کاری  شامل ۲۳۵ هزار و ۳۵۰ نفر در برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد در محیط خانواده، ۳۶۰ هزار و ۷۶ نفر در برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد در محیط دانش‌آموزی، ۱۳ هزار و ۷۲۰ نفر در محیط‌های دانشجویی و دانشگاهی، ۱۷ هزار و ۱۷۵ نفر در محیط‌های کاری اداری، کارگری، صنعتی و نظامی و ۳۲۲ هزار و ۳۲۰ نفر در در محیط‌های عمومی، تفریحی و محله‌هاست.

طرح یاری گران زندگی از اولویت‌های مهم بحث پیشگیری بود که برگزاری آن در ۶۰ درصد مدارس و کانون یاریگران در ۲۰ درصد مدارس کل استان و نیز دانشگاه‌ها و در تمام برنامه های اجرایی دستگاه‌های عضو مدنظر بوده است.

صباح قریشی، رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: انتظار می‌رود خانواده‌ها با آموزش صحیح به فرزندان و ایجاد بستری آرام و دور از تنش خانه را به کانونی امن برای اعضا تبدیل کند که این زمینه کاهش استرس و اضطراب خواهد شد و به تبع آن آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهند یافت.

طبق اطلاعات موجود در شورای مبارزه با مواد مخدر، کردستان جز پنج استان آخر در شیوع اعتیاد در بین جامعه آن است. اما وضعیت کنونی جامعه نیز برای بسیاری از مردم این استان که دارای سبقه‌ای فرهنگی بوده و از سوی رهبر معظم انقلاب استان فرهنگی نامگذاری شده، رضایت بخش نیست.  

کد خبر 533298

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha