مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

رئیس پلیس راه استان همدان اعلام کرد درصد بالایی از سوانح رانندگی این استان به علت بی‌توجهی راننده به مسیر پیش رو رخ می‌دهد و این نیز ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی، سرگرم شدن به تنظیم سیستم صوتی یا مکالمه با تلفن همراه است.

تصادف جاده اي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی، رئیس پلیس راه استان همدان چهارشنبه اول مرداد بیان کرد: درصد بالایی از سوانح رانندگی این استان به علت بی‌توجهی راننده به مسیر پیش رو رخ می‌دهد که این نیز ناشی از خستگی و خواب آلودگی، سرگرم شدن به تنظیم سیستم صوتی، مکالمه با تلفن همراه و برداشتن اشیایی از کف وسیله نقلیه است. همچنین بخش زیادی از تصادف خسارتی، فوتی و جرحی این استان را واژگونی تشکیل می‌دهد که این قبیل سوانح رانندگی نیز ناشی از خستگی و خواب آلودگی و بی‌توجهی به مسیر مقابل است.  

سرهنگ عزیزی بابیان‌اینکه ۸۵ درصد از سوانح فوتی از ساعت ۱۳ ظهر تا یک بامداد رخ می‌دهد بیان کرد: میزان استراحت راننده در طول روز، نوع غذایی که مصرف کرده، بیماری‌های گوارشی، اعتیاد راننده و مصرف داروهای خواب‌آور از علل افزایش خواب آلودگی و کاهش تسلط به خودرو و جاده است. مواردی از سوانح فوتی در همدان ناشی از شوخی راننده با دیگر سرنشینان یا دعوا و بحث و جدل ایجاد شده در خودرو بوده که موجب کاهش تسلط راننده به جلو و واژگونی وسیله نقلیه شده است.  

رئیس پلیس راه استان همدان افزود: خودرو با متوسط سرعت در کمتر از یک ثانیه ۳۰ متر را طی می‌کند و یک لحظه بی‌توجهی به جلو در کنار عرض کم جاده، موجب خروج وسیله نقلیه از مسیر اصلی و بروز سانحه فوتی و جرحی می‌شود. نیمه شب گذشته یک مورد سانحه فوتی از نوع واژگونی در جاده همدان ملایر نزدیکی منطقه زمان آباد رخ داد که منجر به سقوط خودرو به داخل رودخانه و مرگ راننده شد.  

یکی از راه‌های کاهش سوانح در این بزرگراه نصب نیوجرسی است اما به علت فراوانی روستاهای موجود در بزرگراه همدان - ملایر و استفاده ساکنان آنها از این جاده شریانی، نصب نیوجرسی امکان‌پذیر نیست.

بروز سوانح رانندگی در سه ماهه نخست سالجاری موجب مرگ ۷۲ تن در این استان شد که شامل ۵۷ نفر در سوانح برون شهری، ۱۴ نفر در تصادف‌های درون شهری و یک نفر نیز در راه خاکی و روستایی است.

کد خبر 533262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha