اهالی روستای نیچکوه از کم‌توجهی برخی مسئولان نسبت به جبران خسارات مالی و زیرساختی گلایه دارند و خواستار حضور میدانی مسئولان شهرستانی و استانی برای بازدید و چاره‌اندیشی در راستای حل مشکلات ناشی از سیل در روستا هستند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، بارش‌های تابستانه در نیمه‌دوم تیرماه امسال که تا هفته گذشته به طور متناوب ادامه داشت موجب جاری شدن سیل در روستای نیچکوه بخش کجور نوشهر در استان مازندران شد و خسارات مالی و زیرساختی قابل توجهی به بار آورد.

با گذشت حدود بیش از دو هفته از این حادثه طبیعی، ولی همچنان مردم این روستا از کم‌توجهی مسئولان استانی و شهرستانی برای بازدید و تدبیر لازم برای جبران خسارات و حل زیربنایی مشکلات ناشی از سیل گلایه‌مند هستند و برخی مسئولان منطقه نیز به جای رسیدگی به مشکلات مردم این روستا، دغدغه صندلی چرخ‌دار فرمانداری نوشهر را دارند و اکنون شرایط به جایی رسیده است که کودکان معصوم روستای نیچکوه نیز با انتشار متنی خواستار توجه مسئولان و رفع مشکلات ناشی از خرابی‌های سیل و نیز حل مشکل تردد از روی نهر بزرگی که سیل سبب تخریب پل مواصلاتی درون روستایی تا خانه کاه‌گِلی آنها شده است، شدند.

خطر بروز حوادثی مانند شکستگی و تروما در این مسیر کاملاً جدی است.

دهیار روستای نیچکوه اظهار کرد: سیل به زمین‌های کشاورزی، باغات، دامداری‌ها و علوفه دام و شبکه آب شرب این روستا خسارت زیادی وارد کرد. همچنین سیل موجب تلف شدن حدود ۱۳۰ رأس دام گوسفند و ۱۰ رأس گاو و گوساله اهالی شده است. جاده بین‌ مزارع کشاورزی و جاده ارتباطی مناطقی از داخل روستا هم به طور کلی تخریب شد و از بین رفت.عملیات احداث سیل‌بند که توسط اداره آبخیزداری در منطقه پایین دست این روستا صورت گرفته بود حتی ۶ ماه هم دوام نیاورد در حالی که هزینه‌های کلانی برای احداث انجام شد.

خیراله لهراسبی با قدردانی از حضور میدانی بخشدار کجور، ادارات جهادکشاورزی و راه و ترابری، گفت: اهالی روستا از کم‌توجهی برخی مسئولان مربوطه نسبت به جبران خسارات مالی و زیرساختی در این روستا گلایه‌مند هستند و خواستار حضور میدانی مسئولان شهرستانی و استانی برای بازدید و چاره‌اندیشی در راستای حل مشکلات ناشی از سیل در روستای نیچکوه هستند.

کد خبر 533222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha