مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
۰ نفر

۳۱ درصد کشمش ایران در همدان تولید می‌شود و این استان در این زمینه رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

کشمش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الله شهبازی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان چهارشنبه اول مرداد افزود: سالانه ۴۶ هزار تُن کشمش به‌طور متوسط در استان تولید می‌شود که از این رقم، ۳۶ هزار و ۶۰۰ تُن کشمش صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۳ درصد صادرات کشمش کشور مربوط به این استان است ادامه داد: ۶. ۸ درصد باغ‌های انگور کشور به مساحت ۲۱ هزار و ۷۰۰ هکتار در استان همدان قرار دارد، سال گذشته ۴۰۶ هزار تُن انگور از این تاکستان‌ها برداشت شد. پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۴۲۰ هزار تُن تولید انگور استان باشد که رشد خود را در سال‌های گذشته و امسال داشته است.

شهرستان ملایر با ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت ۳. ۴ درصد را به خود اختصاص داده است، سال گذشته این شهرستان با ۲۴۲ هزار تُن تولید انگور، بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داد. سال گذشته با کمک سند راهبردی سه‌ساله استان ۸۵ هکتار سطح زیر کشت طرح فراز افزایش یافت، در برنامه پیش‌بینی‌شده در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰، باید ۶۰۰ هکتار طرح فراز در استان ایجاد شود.

در حال حاضر ۱۰۰ هکتار پرونده طرح فراز آماده است که پس از تامین منابع مالی اجرا می‌شود. متوسط تولید انگور در استان بیش از ‌۱۹ تُن در هکتار است و اجرای طرح فراز عملکرد را تا ۲ برابر افزایش داده و کیفیت را نیز به طرز چشمگیری بالابرده است.

کد خبر 533195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha