همانقدر که به سلامت جسمی ‌و روحی خود اهمیت می‌دهید، باید به سلامت مالی خود نیز توجه کنید. برخی از عادت‌های ناسالم مالی ممکن است به مرور زمان در پیشرفت اقتصادی شما تاثیرگذار باشند و همچنین پیامدهای ناخوشایندی را برای دیگر جوانب زندگی شما به‌همراه داشته باشند. اما رفتارهای مالی سالم کدامند؟

پول

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه هفت صبح، سایت اقتصادی بلومبرگ فهرستی از این عادات را ارائه کرده که به‌کارگیری آن‌ها می‌تواند به بهبود زندگی اقتصادی شما بینجامد:

 یک: پس‌انداز به‌صورت خودکار: درست است که هزینه‌های رو به افزایش پس‌انداز کردن را روزبه‌روز سخت‌تر می‌کند اما باید بکوشید که به پس‌انداز کردن عادت کنید. احتمالا هنوز هم می‌توانید راه‌هایی را برای کاهش هزینه‌ها و در نتیجه پس‌انداز بیابید. مهم این است که عادت کنید حتی به مقدار کم هم شده هر ماه کمی ‌پول به پس‌انداز خود بیفزایید.

نخستین گام در پس‌انداز کردن این است که هزینه‌های شما کمتر از درآمدتان باشد. البته تحقق این هدف چندان هم ساده نیست. برای مثال یک پژوهش نشان داده که مخارج حدود ۶۰درصد آمریکایی‌ها معادل درآمد آن‌ها است و درنتیجه پولی برای پس‌انداز باقی نمی‌ماند.

 دو: آمادگی برای هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده : رویدادهای غیرمنتظره ممکن است به‌طور ناگهانی زندگی ما را تحت تاثیر قرار بدهند. برخی از این رویدادها هزینه هم به‌همراه دارند. به همین خاطر بهتر است بکوشید که آماده چنین هزینه‌های غیرمترقبه‌ای باشید. هرچند چنین توصیه‌ای بدیهی به‌نظر می‌رسد اما جالب اینجاست که بخش قابل توجهی از افراد آن را به کار نمی‌بندند. برای مثال یک پژوهش نشان می‌دهد که ۴۷درصد خانوارهای آمریکایی اگر با هزینه ناگهانی ۴۰۰دلاری مواجه شوند، از پس پرداخت این هزینه بر نخواهند آمد، مگر اینکه مجبور شوند چیزی را بفروشند و یا پول قرض کنند.

 سه: سرمایه‌گذاری متنوع: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سرمایه‌گذاری در بخشی مناسب و در زمان مناسب اصلی‌ترین عامل کسب بازده خوب است اما بسیاری از پژوهش‌ها نشان داده‌اند که اتفاقا در بلندمدت، این سرمایه‌گذاری متنوع است که می‌تواند سود قابل توجهی برای شما به‌همراه بیاورد.

در نتیجه اگر دیدی بلندمدت دارید، به جای اینکه همه پس‌انداز خود را به یک بازار مانند بازار سهام و یا بازار ارز اختصاص دهید، آن را در بازارهای متنوع سرمایه‌گذاری کنید. شاید در کوتاه‌مدت به نظر بیاید که بخشی از سود را از دست داده‌اید اما در بلندمدت احتمالا راضی خواهید بود و البته ریسک کمتری هم متحمل شده‌اید.

چهار: اجتناب از حق‌الزحمه‌های پرهزینه: شاید بخواهید برای تصمیم‌گیری‌های مالی با مشاوران مالی مشورت کنید و یا اینکه مدیریت سبد سرمایه خود را به فرد دیگری بسپارید. چنین اقداماتی هیچ ایرادی ندارند و اتفاقا مفید هم هستند اما باید توجه کنید که برای استفاده از چنین خدماتی، حق‌الزحمه‌های گران نپردازید. همچنین بهتر است این مشاوران مالی را هم در ریسک سرمایه‌گذاری‌ها شریک کنید.

کد خبر 533183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha