تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که براساس آخرین نتایج رتبه‌بندی ESI در جمع یک درصد پراستنادترین دانشمندان جهان قرار گرفته‌اند، به ۱۳ نفر افزایش یافت.

پزشکی

به گزارش همشهری‌آنلاین از ایرنا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد سه‌شنبه ۳۱ تیر گفت: دکتر مونا علی بلندی عضو هیات علمی پژوهشی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان آخرین نفر این جمع به تازگی توانسته است  در حوزه موضوعی داروشناسی در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر ESI قرار گیرد. در یک ماه اخیر دکتر مجید درودی و دکتر رامین رضایی نیز توانستند به این موفقیت دست پیدا کنند.

دکتر محسن تفقدی افزود: این دانشگاه پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران بیشترین تعداد دانشمندان یک درصد پراستناد برتر را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارد. رشد قابل توجه استنادات به مقالات دانشگاه از عوامل تاثیرگذار در ارتقای جایگاه دانشگاه در رتبه‌بندی‌های جهانی به شمار می‌رود که در ماه‌های اخیر شاهد رشد ۷۰ درصدی تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌ایم. در سال ۹۸ دکتر محمدجواد نجف زاده، دکتر غلامرضا کریمی و دکتر سیدمحمد تقدیسی حیدریان هم به این جمع افزوده شده‌اند.  

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا قبل از سال ۹۸ نیز دکتر حسین حسین زاده، دکتر محمد رمضانی، دکتر خلیل آبنوس، دکتر مهرداد ایرانشاهی، دکتر محمود رضا جعفری، دکتر محمد حسین بسکابادی و  دکتر امیر حسین صاحبکار توانسته‌اند در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر ESI حضور یابند. نتایج رتبه‌بندی ESI (شاخص‌های بنیادین علم) هر دو ماه به روز رسانی می‌شود و معیار ارزیابی آن میزان استناد به مقالات منتشر شده در مجلات ISI است. مبنای این رتبه‌بندی، گردآوری و تجزیه تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استناد در پایگاه‌های مربوطه است.

کد خبر 533092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha