گروه‌های کارشناسی در حال بررسی دقیق مشکل آبگرفتگی چاهک‌های آسانسور برخی بلوک‌های ساختمانی مسکن مهر در شهر ماهدشت کرج هستند.

مسکن مهر ماهدشت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون بازآفرینی و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز روز سه‌شنبه ۳۱ تیر اظهار کرد: با توجه به اینکه استان البرز چند سالی با مشکل خشکسالی و کم آبی مواجه بوده اما بارش‌های مناسب امسال و سال گذشته موجب تقویت سفرهای آب زیرزمینی استان شده است. از آنجا که منطقه ماهدشت در پایین‌دست شیب آب‌های سطحی قرار دارد، با توجه به بارش‌های مناسب امسال و سال زارعی گذشته احتمال می‌رود آبگرفتگی چاهک آسانسور تعدادی از بلوک‌های ساختمانی مسکن مهر ماهدشت ناشی از بالا آمدن تراز آب سفره‌های زیرزمینی باشد.

محمدرضا صفایی‌فر گفت: البته چند روز پیش یکی از شبکه‌های آب آشامیدنی در محدوده مسکن مهر ماهدشت دچار ترکیدگی شد که توسط کارکنان فنی آبفای استان ترمیم شد. اکنون تیم‌های کارشناسی از دستگاه‌های مختلف در حال بررسی موضوع هستند و اگر علت این آبگرفتگی ناشی از بالا آمدن آب سفره‌های زیر زمینی یا قنات باشد با استفاده از احداث زهکش این مشکل برطرف خواهد شد. چنین حوادثی در کشور تازگی ندارد و قابل برطرف است.

همچنین یکی از کارشناسان شرکت آبفای البرز که خواست نامش ذکر نشود، گفت: طبق بررسی‌ها چاهک آسانسور چهار بلوک ساختمانی در مسکن مهر ماهدشت دچار آبگرفتگی شده است. چندی پیش یکی از شبکه های آب آشامیدنی مسکن مهر ماهدشت دچار ترکیدگی شد که ترمیم شد. با توجه به اینکه از میزان آب چاهک های آسانسورها کاسته نشده، موضوع توسط کارشناسان در حال بررسی علت دقیق این آبگرفتگی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با بیان اینکه آب سفره‌های زیر زمینی استان به علت خشکسالی و مصرف بی‌رویه آب بیش از ۲۰۰ متر از سطح زمین دورتر شده است، گفت: موضوع آبگرفتگی تعدادی از بلوک‌های ساختمانی مسکن مهر ماهدشت به طور دقیق در حال بررسی است.

داود نجفیان اظهار کرد: در حال بررسی دقیق موضوع هستیم اما احتمال بالا آمدن آب سفره‌های زیرزمینی به ویژه در این ماه از سال که بارندگی رخ نداده، ضعیف است.

تیم‌های کارشناسی از سازمان زمین‌شناسی، شرکت آب منطقه‌ای البرز، آبفای استان و اداره‌کل راه وشهرسازی استان البرز در حال بررسی این پدیده هستند.

 مسکن مهرماهدشت دارای ۱۲ هزار واحد مسکونی است.

شهر۱۰۰ هزار نفری ماهدشت در جنوب کلانشهر کرج قرار دارد.

کد خبر 533051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha