کُندی پرداخت وام ازدواج و سنگ‌اندازی بانک‌ها جلوی پای زوج‌های جوان گلایه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را به همراه داشته است.

وام ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یکی از مهم‌ترین مشکلات جوانان وام ازدواج است و سنگی که بانک پیش پای زوج‌های جوان می‌اندازد. یکی از ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس در خصوص سخت‌گیری‌هایی که برای دریافت وام ازدواج فرزندش متحمل شده گفت: وام ازدواج پسرم را از بانک ملی پیگیری کردم. اولا که ضامن بازنشسته نمی‌پذیرند و بعد از آن به ما گفتند ۴ ضامن حقوق‌بگیر بانک ملی بیاورید تا وامتان را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌دانم ۴ ضامن حقوق‌بگیر بانک ملی از کجا بیاوریم. با این سخت‌گیری‌هایی که بانک‌ها انجام می‌دهند کمکی که به امر ازدواج نمی‌کنند هیچ، سنگ‌اندازی هم می‌کنند.

این جانباز دفاع مقدس عنوان کرد: با وضعیت اقتصادی کنونی، جوان‌ها بدون وام ازدواج نمی‌توانند زندگی مشترک تشکیل دهند، چون شغلی و درآمدی ندارند.

وی بیان کرد: در این ایام کرونا بدون دعوت از فامیل و بستگان و تنها با حضور خانواده خودم و عروسم، یک عقد کرونایی با رعایت ضوابط بهداشتی برای فرزندم گرفتم که ۳۰ میلیون تومان شد. هزینه‌ها سرسام‌آور است.

این جانباز دفاع مقدس ادامه داد: مسئولان می‌گویند وام ازدواج یک ضامن است، اما حالا بانک از ما ۴ ضامن حقوق‌بگیر بانک ملی می‌خواهد،.بانک‌ها همکاری نمی‌کنند، در حالی که باید ازدواج و معیشت جوانان را تسهیل کنند.

مورد بالا یکی از هزاران مشکلی است که جوانان روزانه با آن مواجه هستند. رحمت‌الله شاکری، معاون امور جوانان ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، از روند کُند پرداخت وام ازدواج انتقاد کرد و افزود: با توجه به گرانی و تورم، روند پرداخت وام‌ ازدواج کُند دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: کرونا یکی از دلایل کندی در پرداخت وام ازدواج بوده که انتظار داریم بانک‌های عامل پرداخت وام ازدواج را تسهیل کنند.

شاکری خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در رتبه آخر پرداخت وام ازدواج است و حتی از استان‌های ایلام و خراسان جنوبی هم عقب‌تر هستیم.

حجت‌الاسلام علی‌فتح میرمحمدی، مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، دلیل پایین بودن پرداخت تسهیلات ازدواج را سخت‌گیری بانک‌ها دانست و افزود: اگر وام ازدواج با یک ضامن مطمئن پرداخت شود، مطمئناَ آمار بیش از این خواهد بود.

احد جمالی، معاون سیاسی استاندار، با بیان اینکه دلیل کاهش وام ازدواج بررسی شود گفت: به‌زودی جلسه‌ای برای ارائه سازوکارهای لازم در مورد ضامن وام تشکیل می‌شود.

اما در حالی که دستگاه‌های متولی و مردم از بانک‌های گلایه دارند، این وسط عملکرد بانک کشاورزی قابل تقدیر است.

بهنام فرح‌بخش با اشاره به اعتبار وام ازدواج بانک کشاورزی گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار بانک بوده که در ۴ ماه سال جاری ۹۳ درصد این اعتبارات پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بانک کشاورزی در راستای تسهیل در امر ازدواج، وام ازدواج را با یک ضامن انجام می‌دهد.

کد خبر 532959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha