سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

رئیس‌جمهور آمریکا که تاکنون همه‌گیری کرونا را کم‌اهمیت جلوه می‌داد، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود از مردم آمریکا خواست تا برای جلوگیری از شیوع کرونا از ماسک استفاده کنند.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در مناسبت‌های مختلف آن را کم اهمیت جلوه داده بود و درخواست‌های کارشناسان بهداشت و درمان برای استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی را ناچیز شمرده بود، هم‌اکنون در تحولی عجیب از مردم آمریکا خواست تا در مکان‌های عمومی از ماسک صورت استفاده کنند.

ترامپ تصویری سیاه و سفید از خود را در حالی‌که ماسک به صورت دارد، در صفحه توییتر خود منتشر کرد و از مردم آمریکا خواست تا همچون وی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، از ماسک بر صورت‌های خود استفاده کنند.

پیش از این رئیس‌جمهور آمریکا در مقابل درخواست مسئولان بهداشتی و درمانی برای استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی مقاومت می‌کرد، اما در جدیدترین پیام خود در صفحه توییتر خطاب به مردم آمریکا نوشت: «ما در تلاش خود برای شکست ویروس نامرئی چین متحد هستیم و بسیاری از مردم می‌گویند که زدن ماسک صورت در زمانیکه نمی‌توانید فاصله اجتماعی را رعایت کنید، یک اقدام میهن‌پرستی است. هیچ‌کس میهن‌پرست‌تر از من نیست، رئیس‌جمهور مورد علاقه شما!».

پیام وی درست چند ساعت بعد از آن منتشر شد که «جروم آدامز» جراح کل ایالات متحده آمریکا و رئیس عملیاتی سپاه خدمات بهداشت عمومی آمریکا که سخنگوی ارشد مسائل بهداشت عمومی در دولت فدرال ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، در شبکه «فاکس‌نیوز» از مردم آمریکا خواست با توجه به افزایش آمار روزانه مبتلایان به کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا و ابتلای بیش از یک میلیون نفر به کرونا در یک ماه گذشته، در مکان‌های عمومی از ماسک صورت استفاده کنند.

این در حالی است که ترامپ بامداد یکشنبه با ادعای اینکه ماسک زدن فایده‌ای در مقابله با ابتلا به ویروس کرونا ندارد، گفته بود استفاده از آن در مکان‌های عمومی را اجباری نمی‌کند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به سه میلیون و ۸۲۵ هزار و ۱۵۳ مورد افزایش یافت و این آمار و ارقام نشان می‌دهد که شمار کلی قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا نیز به ۱۴۰ هزار و ۹۵۷ مورد رسیده است.

کد خبر 532944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha