سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی با اشاره به این‌که از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۰ فقره جرم سایبری در استان به وقوع پیوسته، گفت: در طول این مدت ۲۸۰ فقره جرم سایبری کشف و ۵۶ مجرم دستگیر شده‌اند.

سایبری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرگرد یوسف شاکری گفت: فضای مجازی محل مناسبی برای نگهداری تصاویر شخصی و خصوصی افراد نیست و امکان سوء استفاده افراد فرصت‌طلب از این تصاویر (اخاذی، نشر اکاذیب، هتک حیثیت و...) وجود دارد.

جرایم مربوط به شبکه‌های اجتماعی خارجی بخش زیادی از جرایم فضای مجازی را تشکیل می‌دهند، غالبا اطلاعات بارگذاری شده در این سرورها توسط بیگانگان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، همچنین به دلیل دسترسی مشکل به اطلاعات سرورهای پیام رسان‌های خارجی از جمله تلگرام و اینستاگرام در صورت متضرر شدن هموطنان، بعضاً احقاق حق آنها به سختی انجام می‌پذیرد.

معمولاً در شبکه‌های اجتماعی، جزئی‌ترین اطلاعات کاربران قابل دریافت و انتشار است و هرلحظه امکان سوءاستفاده از آنها وجود دارد لذا در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و امنیتی حریم خصوصی افراد به مخاطره می‌افتد بنابراین توصیه می‌شود کاربران فضای مجازی هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند.

در ۴ ماهه امسال نسبت جرائم به نسبت مدت مشابه در سال گذشته ۴۵ درصد در سطح استان کاهش داشته است، با بررسی بعمل آمده برداشت‌های اینترنتی با ۸۶ فقره، ۳۷ درصد کل جرائم سایبری را تشکیل می‌دهد.

این مقام انتظامی با بیان این‌که کلاهبرداری رایانه‌ای با ۷۸ فقره ۳۳ درصد کل جرائم سایبری را تشکیل داده، افزود: موضوع هتک حیثیت و نشراکاذیب نیز با ۴۴ فقره نزدیک به ۱۹ درصد جرائم سایبری در استان را تشکیل داده است.

پلیس فتا با هرگونه جرم در فضای سایبر با قدرت و اشرافیت بسیار بالا برخورد کرده و هرگز اجازه نخواهد داد تا خللی در امنیت پایدار استان ایجاد شود.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی با اشاره به این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۰ فقره جرم سایبری در استان به وقوع پیوسته، گفت: در طول این مدت ۲۸۰ فقره جرم سایبری کشف و ۵۶ نفر مجرم نیز دستگیر شده‌اند.

کد خبر 532939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha