مدیر اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که برجام، موضوع اصلی نشست وزرای خارجه ایران و روسیه است.

ظریف لاوروف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، «ضمیر کابلوف» مدیر اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به سفر امروز (سه‌شنبه ۳۱ تیر) محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به مسکو تصریح کرد که موضوع اصلی نشست میان ظریف و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، اوضاع برجام خواهد بود.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» در این خصوص گزارش کرد، کابلوف در این خصوص توضیح داد: «اول از همه، موضوع اصلی (نشست لاوروف و ظریف) برجام خواهد بود، سپس قطعاً روابط دوجانبه و سوریه است که موضوعات بسیار مهم و جدی است».

پیشتر روز گذشته (دوشنبه)، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که محمد جواد ظریف روز سه‌شنبه برای گفت‌وگو با لاوروف به روسیه سفر خواهد کرد.

از طرف دیگر، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه روز گذشته در آستانه سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به مسکو در توئیتی عنوان کرد: دکتر ظریف وزیر امور خارجه در سی امین سفر خود به روسیه به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی و در سومین سفر در شش ماه گذشته روز سه شنبه عازم مسکو است.

وی افزود: ظریف علاوه بر تقدیم پیام دکتر روحانی به ولادیمیر پوتین، با لاوروف همتای روس خود پنج سال بعد از انعقاد توافق هسته‌ای درباره برجام، تحولات منطقه‌ای و دوجانبه مذاکره خواهد کرد.  

سفیر وزیر خارجه ایران به روسیه حالی صورت می‌گیرد که پیش از این روز یکشنبه هفته جاری، به بغداد و اربیل سفر کرد و با وزیر خارجه، نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان، رئیس ائتلاف فتح، رئیس‌ جریان حکمت ملی عراق، رئیس‌ شورای عالی قضایی عراق و همچنین رئیس سازمان الحشد الشعبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در سفر خرداد ماه به روسیه، به همراه لاوروف، اعلامیه‌ای مشترک ایران و روسیه درباره احترام به حقوق بین‌الملل را امضا کرد. در این اعلامیه، دو کشور بر تعهد کامل خود به اصول حقوق بین‌الملل و مقابله با رویکردهای غیرقانونی یکجانبه در حل و فصل بحران‌های جهانی تأکید کردند.

کد خبر 532935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha