رئیس قوه قضائیه با اشاره به رشد نقدینگی در کشور و تاثیر آن بر بازار بورس و سرمایه، به آشفتگی در نظام پرداخت تسهیلات و دریافت سود و جریمه واکنش نشان داد.

سیدابراهیم رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در جلسه صبح دیروز شورای عالی این قوه با اشاره به دستورالعمل صادره برای ساماندهی نظام پرداخت تسهیلات بانکی و دریافت سود و جرایم اظهار داشت: نقدینگی افسارگسیخته نظام تولید را مختل می‌کند و بخشنامه ایجاد انضباط مالی در تسهیلات بانکی با هدف حمایت و تقویت از تولید و تولیدکنندگان صادر شده است.

‎رئیسی با تأکید بر این‎که آشفتگی در نظام پرداخت تسهیلات و دریافت سود و جرایم قابل پذیرش نیست، از شورای پول و اعتبار، بانک مرکزی و دستگاه‎های مسئول خواست که به وظایف خود برای حاکم شدن انظباط مالی در این حوزه عمل کنند.

وی  گفت: امروز همه معتقدند نقدینگی در کشور افزایش یافته و با توجه به تأثیرات متقابل بازار پول و بورس و سرمایه، مدیریت و هدایت نقدینگی به سوی تولید و افزایش قدرت ملّی باید مورد اهتمام قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان این‎که سخن گفتن مسئولان اقتصادی با مردم و فعالان نظام بازار به تثبیت بازار کمک خواهد کرد، به کارگزاران اقتصادی و مدیران نظام پولی و مالی توصیه کرد نقشه‎های راهی که برای آینده طراحی می‌کنند، برای جامعه تبیین کنند.

کد خبر 532855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    اگه بخوای کار کنی باید مثل خلخالی عمل کنی وگرنه همین آش هست همین کاسه