عکس‌هایی از او در صحن علنی مجلس منتشر شده که گوشه‌ای، کنار دیواره‌های سبزرنگ صحن «بهارستان» با دستانی درهم گره خورده و قفل شده پشت کمر، طوری بی‌توجه به جار و جنجال و داد و قال همیشگی پارلمان- با سری که به زیر افکنده- قدم می‌زند که انگار گلدان‌های گوشه و کنار«بهارستان» بوستانی است سرسبز و باطراوت و گل‌های مصنوعی‌اش خرمن لاله و گلایل!

میرسلیم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، می‌گوید انصرافش از «کاندیداتوری ریاست کمیسیون اصل ۹۰» به ‌خاطر «گله‌مندی از طرز کار هیات‌رییسه مجلس» است اما تاکید دارد که «منزوی» نشده و با منتقدانش که بنا به گزارش خبرگزاری برنا، او را نماینده‌ای منزوی در مجلس معرفی می‌کنند، مخالف است.

عکس‌هایی از او در صحن علنی مجلس منتشر شده که گوشه‌ای، کنار دیواره‌های سبزرنگ صحن «بهارستان» با دستانی درهم گره خورده و قفل شده پشت کمر، طوری بی‌توجه به جار و جنجال و داد و قال همیشگی پارلمان- با سری که به زیر افکنده- قدم می‌زند که انگار گلدان‌های گوشه و کنار«بهارستان» بوستانی است سرسبز و باطراوت و گل‌های مصنوعی‌اش خرمن لاله و گلایل!

سیدمصطفی میرسلیم که با حدود ۳۰۰ هزار رای کمتر از محمدباقر قالیباف، رییس این روزهای قوه مقننه و حدود ۳۰ هزار رای بیشتر از مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری و البته رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان دومین منتخب پایتخت‌نشینان راهی پارلمان شد درحالی انگشت روی پرونده تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گذاشته که این پرونده در مجلس قبل که ریاستش برعهده قالیباف و اکثریت کرسی‌هایش نیز دراختیار حامیان سیاسی شهردار اصولگرای اسبق پایتخت نبود، هرگز به نتیجه نرسید.

آن‌ هم با وجود آنکه مجلس‌دهمی‌ها یا به تعبیر دقیق‌تر امیدی‌های دوره دهم، دست‌کم ۳ نوبت برای به‌سرانجام رساندن آنچه تخلفات پرونده «املاک نجومی» عنوان می‌شد، دورخیز کردند و هر بار در به تصویب رساندن طرح تفحص از شهرداری تهران ناکام ماندند چراکه به ‌گفته محمود صادقی، عبدالکریم حسین‌زاده، قاسم میرزایی‌نیکو، مصطفی کواکبیان و چندین و چند نماینده اصلاح‌طلب وقت که ازجمله طراحان و امضاکنندگان آن طرح تفحص بودند، ناکامی امید در مقاطع مختلف دوره دهم ناشی از فشار لابی‌گری نزدیکان قالیباف در همان مجلس بود. حالا اما میرسلیم در مجلسی از لزوم تعیین‌تکلیف آن طرح تفحص درباره تخلفات احتمالی در شهرداری تهران سخن می‌گوید که اگرچه امروز نماینده تهرانی‌هاست اما به‌ خوبی می‌داند که این عنوان قانونی را در انتخاباتی با مشارکت نازل ۲۶درصدی و با رای حدود ۸ تا ۱۲درصد تهرانی‌ها به کف آورده است.

میرسلیم که چندی پیش اتهامی عجیب در پرونده تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را نیز پیش کشیده و از پرداخت «رشوه ۶۵ میلیاردی به یکی از روسای کمیسیون‌های مجلس دهم» به‌ منظور جلوگیری از ادامه رسیدگی به این طرح تفحص و ممانعت از تصویب آن در کمیسیون سخن گفته بود، دیروز بار دیگر به این ماجرا پرداخت و گفت:«همه مدارک را به دستگاه قضایی ارجاع داده‌ام و پیگیری‌ها از جانب آنها انجام می‌شود.»

او با بیان اینکه «اصل موضوع به تحقیق و تفحص زمان حضور قالیباف در شهرداری برمی‌گردد» به خبرگزاری برنامه گفته است:«وقتی تحقیق و تفحص در مجلس دهم رای نمی‌آورد، شهردار وقت از اینکه چنین موضوعی رای نیاورده، تشکر می‌کند.»

حال آنکه به باور میرسلیم «موضوع تحقیق و تفحص مساله‌ای نیست که از انجام شدنش ناراحت یا از انجام نشدنش خوشحالی صورت گیرد. باید بنابر بررسی مشخص شود که چه خدمات شایسته‌ای صورت گرفته است!» او گفته است:«بنابر اسنادی که دارم، نشان می‌دهد رایزنی‌هایی پشت‌پرده صورت گرفته که این تحقیق و تفحص انجام نشود و رد شود.» میرسلیم اما حالا تنها به‌ خاطر آنچه در جریان تفحص از شهرداری تهران در مجلس دهم رخ داده به یکی از جدی‌ترین منتقدان پارلمانی قالیباف بدل نشده و این‌طور که پیداست ماجرای انتخاب گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ 
از جانب هیات‌رییسه مجلس فعلی نیز بر شدت این انتقادها افزوده است.

میرسلیم در این رابطه گفته است:«در نامه‌ای رسمی از کاندیدا شدن ریاست کمیسیون اصل ۹۰ انصراف دادم، کسانی که داوطلب شدند را هیات‌رییسه به یک‌باره معرفی کرد در حالی که باید امتیازدهی ازسوی هیات‌رییسه برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ شکل می‌گرفت و برای فردی که مناسب ریاست کمیسیون است، رای‌گیری می‌شد.»

او معتقد است:«کاندیداهای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ همگی واجد شرایط بودند و هیچ مشکلی با آنها ندارم.» این عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی همچنین با بیان اینکه «با طرز کار هیات‌رییسه مشکل دارم و به آنها تذکر دادم» گفته است:«به‌خاطر گله‌مندی از هیات‌رییسه از نامزدی ریاست کمیسیون اصل ۹۰ انصراف دادم این برخورد هیات ‌رییسه بی‌دلیل بود.» میرسلیم اما چنانچه اشاره شد به انزوای سیاسی این روزهای خود در پارلمانی که ریاستش برعهده قالیباف است، باور ندارد و درخصوص عدم موفقیتش در انتخابات هیات‌رییسه و واگذار کردن قافیه رقابت به قالیباف نیز گفته است:«در انتخاب هیات‌رییسه فعالیت‌هایی که از پیش مجلس انجام گرفت منجر به انتخاب چنین هیات رییسه‌ای شد. بنابر قواعد هیات‌رییسه را محترم می‌شمارم، قواعد مردم‌سالاری را نمی‌توان نادیده گرفت و اعتراض کرد. نمایندگان، هیات‌رییسه فعلی را انتخاب کردند و در این یک سال هم امیدوارم هیات‌رییسه موفق باشد.» هر چند او در جمله پایانی خود تاکید کرد که «اگر این هیات توقعات نمایندگان را برآورده نکرد، بحث دیگری است.»

اظهارات جدید میرسلیم درباره رشوه ۶۵ میلیاردی و تفحصی که معلق شد | او از هیئت رئیسه دلخور است؟

کد خبر 532815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نام محفوظ ع. ن. IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    10 1
    چرا منزوى و ناكام ؟ براى شخصيتى مثل مير سليم كه سليم است و سالم و متعهد دفتر كارش يك جبهه جهادى است. يك سرباز هرگز در جبهه منزوى و ناكام نيست. اقاى مير سليم اگركارش درست است بايد به شدت پيگير باشد و بگويد ايستاده هستم و اميدوار