تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۴ میلیون و ۷۷۱ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۶۱۰  هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۴۱۴ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

دکتر سیما لاری گفت: از ۲۹ تا ۳۰ تیر و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند که از این تعداد هزار و ۶۴۱ نفر از آنها بستری شده‌اند. وی افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسید. مجموع بیماران کووید۱۹ نیز در کشور به ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۲۴۰ هزار و ۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. لاری افزود: ۳۵۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تاکنون ۲ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۲۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: وضعیت استان‌های قرمز و هشدار در کشور همانند روزهای گذشته است و کماکان مهم‌ترین توصیه ما استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و اجرای پروتکل‌های بهداشتی است.

اینفوگرافیک | آمار جدید کرونا در ایران | همه آمارها صعودی شد | استان‌های قرمز کدامند؟

  • افزایش آمار مبتلایان در عراق و قطر | موارد ابتلا در عربستان به بیش از ۲۵۳ هزار نفر رسید

مقامات بهداشت عراق، قطر و عربستان سعودی از تازه‌ترین آمار مرگ و میرها و مبتلایان به ویروس کرونا خبر داده‌اند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه السومریه، وزارت بهداشت عراق در تازه‌ترین گزارش خود از آمار مرگ و میرها و مبتلایان ناشی از شیوع ویروس کرونا اطلاع داد.

بنابراین گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار ۱۶۳ شهروند عراقی دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند. همچنین در همین مدت، ۸۸ فوتی دیگر نیز به ثبت رسیده است. با احتساب این آمار، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا (کووید۱۹) در کشور عراق تا این لحظه ۹۴ هزار و ۶۹۳ نفر و همچنین تعداد کل فوتی‌ها نیز به رقم ۳ هزار ۸۶۹ نفر رسیده است.

از سوی دیگر، تا این ساعت شمار افراد بهبود یافته نیز پس از ثبت ۲ هزار ۳۰۸ مورد به رقم کل ۶۲ هزار ۸۳۶ فرد بهبود یافته افزایش پیدا کرده است.

همچنین بر اساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت قطر، پس از ثبت ۳۸۹ مبتلای جدید به ویروس کرونا و ثبت ۴۰۵ فرد بهبود یافته دیگر تعداد کل شهروندان قطری که تا این لحظه سلامتی خود را بازیافته‌اند به ۱۰۳ هزار ۷۸۲ نفر رشد پیدا کرده است. بر اساس گزارش شبکه الجزیره، این وزارتخانه در گزارش خود اشاره کرده که طی ۲۴ اخیر تنها دو مورد فوتی را ثبت کرده است.

عربستان سعودی نیز با انتشار یک گزارش از وضعیت کرونایی این روزهای خود خبر داد که طی شبانه یک‌روز گذشته، شمار افراد مبتلا به ویروس مهلک در این کشور شاهد کاهش بوده است. براساس گزارش منابع بهداشتی سعودی، طی یک روز گذشته ۲ هزار ۴۲۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و البته ۳۷ مورد مرگ نیز به ثبت رسیده است. با این وجود شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در عربستان رقم ۲۵۳ هزار ۳۴۹ نفر گزارش شده است که از این آمار نیز ۲ هزار ۵۲۳ فرد جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 532802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    1 2
    اما ایالات متحده وعربستان بیشترازهمه است،ایران تقریبادهمه.