متخصصان علوم پزشکی در مطالعه ای پیش بینی کردند که احتمال افزایش موارد مرگ و میر ناشی از ویروس HIV، مالاریا و سل در بحبوحه همه گیری بیماری کووید-۱۹ وجود دارد.

ایدز

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایسنا، براساس پیش بینی های یک مطالعه جدید، احتمال افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری هایی چون  HIV، سل و مالاریا در کشورهای فقیر و با درآمد متوسط وجود دارد چرا که سیستم خدمات درمانی در بسیاری از این کشورها به دلیل مشکلات و شرایط ناشی از همه گیری بیماری کووید-۱۹ مختل شده است.

مطالعات انجام شده حاکی از آن است که مرگ و میر ناشی از این سه بیماری طی پنج سال آینده به ترتیب حدود ۱۰، ۲۰ و ۳۶ درصد افزایش پیدا می کند که اثر مرگ و میر ناشی از آنها در مقیاسی مشابه با تاثیر مستقیم همه گیری کروناویروس است.

«تیموتی هالت» استاد کالج سلطنتی لندن گفت: در کشورهایی با موارد قابل توجه ابتلا به مالاریا، سل و HIV، حتی اختلال کوتاه مدت در سیستم خدمات درمانی می تواند پیامدهای فاجعه باری بر میلیون ها انسان داشته باشد که به برنامه های منظمی برای کنترل و درمان این بیماری ها نیاز دارند.

به گزارش ژاپن تودی، وی افزود: همه گیری بیماری کووید-۱۹ می تواند پیشرفتهای چشمگیر در روند کنترل و مهار این بیماری ها را که طی دو دهه گذشته بدست آمده، تحت تاثیر قرار دهد اما درصورتیکه کشورها خدمات اصلی سلامت را حفظ کرده و اقدامات پیشگیرانه را برای مقابله با بیماریهای عفونی اعمال کنند می توانند خطرات ناشی از این بیماری را کاهش دهند.

کد خبر 532780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha