گروهی از دانشمندان آمریکایی پیشنهاد کردند برای تسریع در تولید واکسن کرونا از شیوه‌ای که شامل آلوده کردن عامدانه داوطلبان با ویروس کرونا است، استفاده شود.

covid-19

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی نیوز بیش از ۱۰۰ دانشمند ارشد در نامه‌ای به موسسه‌های ملی بهداشت آمریکا خواستار آن شده‌اند که دولت آمریکا فورا برای کارآزمایی‌های بالینی آماده شوند که در آنها افراد داوطلب را در معرض کروناویروس جدید قرار داده شوند تا سرعت آزمایش واکسن بیشتر شود، به عبارت دیگر «کارآزمایی‌های چالش انسانی» برای آزمایش تاثیربخشی واکسن‌ّ‌ها انجام شود.

این دانشمندان که از جمله شامل ۱۵ برنده جایزه نوبل هستند، می‌گویند «کارآزمایی‌های چالش انسانی» اهمیت بسیاری در تسریع آزمایش واکسن‌های در حال ساخت دارند.

این دانشمندان در این نامه به فرانسیس کالینز، رئیس NIH نوشته‌اند: «اگر کارآزمایی‌های چالشی بتوانند به طور ایمن و موثر فرایند تولید واکسن را تسریع کنند، دلیل محکمی به نفع استفاده از این شیوه است که به کار بستن آنها نیاز به توجیه اخلاقی بسیار قانع‌کننده‌ای دارد.»

دانشمندان می‌گویند آمادگی‌ها برای کارآزمایی‌های چالش انسانی باید شامل «حمایت از تولید ایمن و قابل‌اتکای ویروس و تاسیسات کنترل زیستی لازم برای اسکان دادن مشارکت‌کنندگان است.»

کد خبر 532761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha