مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

رئیس پلیس راه استان سمنان در حالی جاده نظامی سمنان را «بمب جاده‌های استان» توصیف می‌کند که پس از گذشت قریب یک دهه از طراحی این پروژه، هنوز مشخص نیست بخت این محور کِی باز می‌شود؟

واژگونی نیسان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، بر اساس اطلاعات و آمارهای پلیس راه استان سمنان، این استان در آمار واژگونی خودروها همواره رتبه اول یا دوم را در کشور داشته است. مسیرهای طولانی، خشک و بی‌روح در طول سال سبب خستگی رانندگان و بروز حوادث شده و 73 درصد از تصادفات مربوط به خودروهای سواری است. 19 نقطه حادثه‌خیز و 34 نقطه پرتصادف و مستعد تصادف در استان سمنان وجود دارد و سه محور فرعی، بیش‌ترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند؛ محور ری‌آباد، محور طرود و محور «جاده نظامی» سمنان.

مطالبه‌ای چندین ساله؛ همچنان بی‌سرانجام

احداث محوری در سال ۱۳۵۴ با نام جاده نظامی و به‌عنوان یک جاده اختصاصی انجام گرفت؛ اما استفاده روستاهای واقع شده در این مسیر و بهره‌برداران در بخش‌های مختلف نظامی، اقتصادی و ... سبب شد تا کاربری آن تغییر کند. اتصال سمنان به دامغان، معلمان، جندق و اصفهان از طریق این جاده، به‌عنوان یکی از مطالبات چندین ساله مردم و شهروندان سمنان مطرح بوده است.

با توجه به موافقت فرمانده معظم کل قوا در خصوص رهاسازی و واگذاری این محور به اداره کل راه و ترابری وقت در استان سمنان در سال ۹۳ در جهت استفاده عمومی از این محور، باید شاهد فعالیت‌های گسترده‌ای در بخش اجرایی می‌بودیم اما این پروژه نیز سرنوشتی مشابه سایر پروژه‌های بزرگ مرکز استان سمنان دارد و تا امروز از حد جلسات اداری و برنامه‌ریزی فراتر نرفته است.

«بمب جاده‌های سمنان»؛ هر لحظه مستعد تلفات

به‌هرحال، تردیدی وجود ندارد که «بمب جاده‌های سمنان» هر لحظه مستعد تلفات و گرفتن جان‌های دیگری است و مدیران استان سمنان باید مشخص کنند این جاده چه زمانی به سرانجام خواهد رسید. تلاش برای تکمیل مسیر ارتباطی سمنان به معلمان باید از روی کاغذ به عرصه عمل بیاید؛ چرا که این محور در کریدور شمال به جنوب در محدوده استان سمنان از اهمیت مضاعفی برخوردار است و مردم منتظر عمل به وعده‌ها و فرجام پیگیری‌ها هستند.

کد خبر 532662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha