مدیر عامل سازمان پسماند خراسان شمالی فعالیت زباله‌گردهای غیرمجاز را از مهم‌ترین دغدغه‌های این سازمان در این استان اعلام کرد.

زباله‌گرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، روح‌الله عظیمی با اشاره به این‌که زباله گردها در این استان تحت نظارت این سازمان در حال فعالیت هستند و برای فعالیت آنها مجوز صادر شده است، گفت: اما موردی که اکنون مشاهده می‌شود فعالیت افرادی است که زباله گرد نبوده و با شیوع ویروس کرونا آنها ناچار به سوی جمع‌آوری زباله روی آوردهاند.

در حقیقت برای جمع‌آوری زباله در این برهه زمانی آموزش‌های لازم به زبالهگردهای مجاز ارائه شده است اما این آموزش‌ها به افراد زباله گرد غیرمجاز ارائه نشده است.

پیش‌بینی می‌شود در حال حاضر حدود ۵۰ نفر به عنوان غیرمجاز در در سطح شهر در حال جمع‌آوری زباله هستند.

مدیر عامل سازمان پسماند خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به این‌که تعدادی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و طول دوره درمان را در منزل سپری می‌کنند، بنابراین امکان آلودگی بخشی از زباله‌های خانگی به ویروس کرونا وجود دارد و در واقع فعالیت این زباله گردهای غیرقانونی بسیار خطرناک است.

بنابراین به مردم توصیه می‌شود که زباله‌های عفونی خود همچون دستمال کاغذی را در کیسه جداگانه قرار داده و سپس آن کیسه را در کیسه زباله قرار دهند.

کد خبر 532628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha