دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

با فوت ۲ زن در چند روز گذشته در سمیرم، تعداد زنان قربانی کرونا در این شهرستان به هشت نفر افزایش یافته است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اصغر صبوحی، مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم روز دوشنبه ۳۰ تیر گفت: زنان در روزهای اخیر بیشترین سهم از فوتی‌ها در این شهرستان را داشته‌اند. متاسفانه رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی،  شرکت در تجمع‌ها و حتی جشن تولد خانوادگی باعث شد آمار جانباختگان روزانه افزایش پیدا کند و پنج تن از هشت نفر فوتی کرونا در سمیرم، از زنان باشند. این بی دقتی‌ها و افزایش فوت‌شدگان کرونا نگران‌کننده است و ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن عمومی و شلوغ بهترین راه ممکن برای پیگیری و مبارزه با کووید ۱۹ است.

وی یادآور شد: مجموع مبتلایان به کووید-۱۹ در این شهرستان تاکنون دست کم ۲۰۰ نفر رسید که شمار زیادی از این تعداد بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت سمیرم از اهالی این شهرستان خواست با توجه به افزایش آمار کرونایی‌ها در شهرستان شهرضا در همجواری سمیرم از سفر غیر ضرور به این شهرستان بویژه بازار اصلی و جمعه بازار این شهر خودداری کنند.

فرزانه کمائی، رییس مرکز بهداشت شهرضا چندی قبل گفته بود زنان ۵۵ درصد و مردان ۴۵ درصد از فوتی های کرونا در شهرضا را تشکیل می‌دهند و میانگین سن مبتلایان به کووید-۱۹ در شهرضا را ۵۰ سال اعلام و میانگین سن فوتی‌ها ۶۵ سال است.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی حتی استفاده از ماسک پارچه‌ای توصیه شده و مردم باید ماسک زدن را جدی بگیرند تا شیوع بیماری کمتر و زنجیره انتقال آن قطع شود.

شهرستان‌های سمیرم و شهرضا به ترتیب با ۹۰ و ۱۵۵ هزار جمعیت در ۱۶۰ و ۷۵ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شدند.

کد خبر 532556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha