مدارس استان خراسان شمالی در ۷۴ نقطه اینترنت ندارد که مسئولان می‌کوشند تا پایان مردادماه ارتباط برای این مدارس هم برقرار شود.

اینترنت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی دوشنبه ۳۰ تیر گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، با همکاری آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت زیرساخت، بسترهای لازم را در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاهای بالای ۲۰ خانوار فراهم کنند که در این صورت، تمام روستاهای مزبور، از بسترهای لازم برای آموزش‌های مجازی بهره‌مند می‌شوند.

فرامرز صدقی اظهار داشت: هزار و ۲۰۰ مدرسه استان در ۷۲۴ نقطه که بیشتر آن در مناطق روستایی قرار دارد، اینترنت نداشته و یا کیفیت آن مناسب نبود، مشمول این طرح شدند.

در این زمینه، ۶۶۰ مدرسه در نقاط شهری، مشمول این طرح بودند که تمام آنان، با تغییر سرویس، از اینترنت رایگان بهره‌مند شده اند.  

در مراحل مختلف، مشکلات اینترنت مدارس با تغییر سرویس اینترنت به رایگان و یا با فراهم کردن مودم رایگان، مرتفع شده است، در مدارسی که از داشتن تلفن ثابت بی‌بهره اند، خط رایگان و اینترنت ای. دی. اس. ال در اختیار قرار گرفت و در مدارسی که زیرساخت تلفن ثابت و یا ای. دی. اس. ال وجود ندارد، قرار است تجهیزات رایگان مخابراتی (مودم سیار) در اختیار قرار گیرد.  

برای تامین اینترنت مدارس در نقاط روستایی و عشیاری در ۱۲۰ نقطه هم، در مرحله نخست، تامین اینترنت سیار برای ۴۶ نقطه در دست اجراست که تا پایان این هفته محقق می‌شود.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: اینترنت در مابقی نقاط هم تا پایان مردادماه تامین می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود از راه‌اندازی سامانه خدمات الکترونیک برای فرهنگیان بازنشسته در استان خبر داد و گفت: پیش از این فرهنگیان بازنشسته، برای دریافت خدمات به صورت الکترونیکی با مشکلاتی روبه رو بودند که با راه‌اندازی سامانه جدید، مشکلات قبل، مرتفع شده است.  

در راستای رفاه بازنشستگان، خدمات به این قشر در این سامانه به راحتی قابل ارائه است.  

۱۸۰ هزار دانش‌آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم، تحصیل می‌کنند. 

کد خبر 532539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha