یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: با تداوم آتش‌سوزی در منطقه کوسالان سروآباد، ۲ گروه واکنش سریع اطفای حریق از سنندج عازم این منطقه شد.

آتش سوزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعدی نقشبندی افزود: این گروه‌ها از مجرب‌ترین گروه‌های امدادی واکنش سریع اطفای حریق استان هستند که با تجهیزات لازم عازم منطقه شدند.

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه شب گذشته آغاز و در ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد اطفا شد، افزود: با توجه به وزش شدید باد از ساعت ۹ صبح امروز شعله‌های آتش دوباره به جان کوسالان افتاد و علاوه بر چهار گروه یگان حفاظت که از مریوان سروآباد مشغول اطفای آن بودند، ۲ گروه هم از سنندج عازم شدند.

نقشبندی با تشکر از همراهی بسیار خوب مردم و انجمن های مردم نهاد برای خاموش کردن آتش، اضافه کرد: عامل این آتش‌سوزی انسانی بود ولی هنوز درباره عمدی یا غیرعمدی بودن آن نمی‌توان اظهارنظر کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه برآوردهای اولیه حاکی از سوختن ۱۷ هکتار از این منطقه حفاظت شده طی دیشب و امروز است،   یادآور شد: این منطقه از اراضی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است و منابع طبیعی استان بنا به وظیفه خود برای حفاظت از سرمایه های ملی به کمک محیط زیست برای اطفای حریق رفته است.

این سومین باری است که منطقه حفاظت شده کوسالان در کردستان در سال جاری دچار آتش سوزی شده است.

کد خبر 532355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha