دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

پس از یک شبانه‌روز تلاش مستمر و بی‌وقفه امدادگران و اقشار مختلف مردم سرانجام آتش‌سوزی مناطق جنگلی منطقه کوسالان در شهرستان سروآباد مهار شد.

مهار آتش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شعله‌های آتش در بخشی از جنگل‌های کوسالان از ساعت ۲۱ شب ۲۸ تیر آغاز و پس از چند ساعت مهار شد اما ساعتی بعد (۹ صبح روز ۲۹ تیر) مجددا شعله‌های آتش در این منطقه به‌دلیل وزش باد زبانه کشید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با بیان اینکه از همان لحظه نیروهای امداد رسان با حمایت نیروهای مردمی و سمن‌ها برای اطفای حریق در محل حضور یافتند، افزود: این آتش سوزی منطقه وسیعی را در بر گرفت و خسارت زیادی به عرصه جنگلی و گونه‌های گیاهی و جانوری وارد کرده است.

محمد فلاحی حوالی ظهر روز ۲۹ تیر به علت گسترش دامنه‌های آتش و وزش باد شدید و صعب العبور بودن منطقه مدیریت بحران استان تصمیم به اعزام چهار گروه واکنش سریع از شهرستان‌های سنندج، کامیاران، سروآباد و مریوان به محله حادثه گرفت و در نهایت با همکاری تمام گروه‌ها و مردم محلی دقایقی شب گذشته آتش سوزی مهار شد.

وی با بیان اینکه خطای عامل انسانی از دلایل اصلی وقوع این آتش سوزی اعلام شد، یادآور شد: کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی در محل حضور دارند و در حال ارزیابی و میزان خسارت وارده هستند ضمن اینکه تلاش برای شناسایی عامل یا عاملان این حادثه نیز آغاز شده است.

کد خبر 532312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha