معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به تولید ۲۲۰۰ تن زباله روزانه در گیلان گفت: این میزان در ایام ورود مسافران به ۲۵۰۰ تن می‌رسد.

زباله سراوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، علی اوسط اکبری‌مقدم در نشست با نمایندگان گیلان با اشاره به میزان انتقال زباله به کارخانه کود آلی لاکان رشت اظهار کرد: روزانه ۳۰۰ تن زباله مربوط به مرکز استان به کارخانه کود آلی لاکان رشت انتقال و مابقی در منطقه سراوان رشت تخلیه و دفن می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به لزوم ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه لند فیل سراوان رشت اظهار کرد: برای ارتقای ظرفیت این تصفیه‌خانه لازم است که ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شود.

احمد دنیامالی با بیان اینکه ظرفیت تصفیه‌خانه سراوان باید به ۱۲ لیتر بر ثانیه برسد اظهارکرد کرد: متاسفانه سالانه حدود ۵۰۰ میلیون لیتر شیرابه ناشی از انباشت زباله معادل ۵۰ هزار مترمکعب در طبیعت استان گیلان رها می‌شود که در صورت تداوم، فاجعه زیست محیطی را برای استان رقم می‌زند.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای کاهش تولید سرانه زباله در گیلان اظهارکرد: با جلب مشارکت شهروندان در این‌ زمینه، تولید زباله به میزان قابل توجهی در استان کاهش می‌یابد البته سرانه تولید زباله در گیلان حدود ۹۰۰ گرم تا یک کیلوگرم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متاسفانه حجم تولید شیرابه ناشی از دفع غیربهداشتی زباله در مناطق مختلف استان ۲۰ لیتر در ثانیه است که سهم لند فیل سراوان از این رقم ۱۰ لیتر بر ثانیه است و اکنون تنها ۳ لیتر آن در ثانیه تصفیه می‌شود.

کد خبر 532227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha