به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن عرض تسلیت درگذشت سهیل گوهری از همکاران ستاد سمنهای شورای شهر تهران، گفت: موج جدید بیماری کرونا موجب افزایش ابتلا، شرایط حاد بیماری و درگذشت شهروندان شده است و متاسفانه هم در بعد خودمراقبتی مردم و رعایت فاصله اجتماعی و هم از منظر تمهیدات مدیریتی کشور با چالش مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه اگر با همین روند طی هفتههای اخیر شیوع کرونا افزایش پیدا کند، زیرساختهای درمانی و سلامت کشور پاسخگوی بیماران نخواهد بود، افزود: در این شرایط حمل و نقل عمومی یکی از گلوگاههای انتقال ویروس کروناست که با توجه به عدم تعطیلی فعالیتهای اقتصادی و اداری با تصمیم ستاد ملی کرونا، تنها راه کاهش ابتلای شهروندان، افزایش ظرفیت سیستم حمل ونقل عمومی است که متاسفانه در سالهای اخیر با کاهش منابع و اعتبارات آن، کمبود ناوگان عمومی بشدت احساس میشود.
هاشمی افزود: روز گذشته و با تحویل آخرین قطارهای در دست ساخت شرکت واگنسازی تهران، این کارخانه مهم داخلی بدلیل اجرایی نشدن قرارداد ساخت ۶۵۰ واگن که مدتهاست در چرخه بوروکراسی سیستم بانکی و دولتی مانده است، تعطیل شد و بسیار زشت است که کارخانهای با ۵۰۰ نفر نیرو در سال جهش تولید در شهرداری تهران بخوابد.
وی افزود: این کارخانه ۱۷ سال فعال بود و از شهرداری تهران میخواهم که به فوریت منتظر چیزی نمانده و از منابع ریالی شهرداری پول بدهند تا فعلا دکوراسیون داخلی ساخته شود تا بعدا تجهیزات بیاوریم.
هاشمی با بیان اینکه تعطیلی کارخانه واگنسازی تهران که بیش از ۱۰۰۰ واگن را برای متروی تهران تولید کرده است، با وجود توصیه مقام معظم رهبری جهت حمایت از مترو در سال جهش تولید باید موجب شرمندگی مسئولان مربوطه شود، گفت: انتظار روشن شهروندان تهرانی از مسئولان بانک مرکزی و وزارت نفت، تسریع و تسهیل در بخش اعتبارات حمل و نقل عمومی تهران است، در صورتی که بانک مرکزی ظرف امروز و فردا، دستور انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تامین اتوبوس و مترو را برای تهران توسط بانک رفاه صادر نکند، این اعتبار که مربوط به سال ۱۳۹۸ خواهد بود، باطل خواهد شد و وضعیت فعلی اتوبوس و متروی تهران نیز با چالش مواجه میشود.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: از وزارت نفت نیز که سرانجام در سال گذشته پرداخت یارانه ناشی از صرفهجویی سوخت توسط مترو را بر اساس مصوبه شورای اقتصاد آغاز کرده است درخواست داریم با توجه به لزوم رعایت فاصله اجتماعی در مترو، در معیار پرداخت یارانه که بر اساس شرایط پیک مسافری قبل از کرونا بوده است تجدیدنظر کرده و مبنای محاسبه پرداخت یارانه را در مترو با شرایط جدید و لزوم رعایت فاصله اجتماعی مورد تجدید نظر قرار دهد.
نظر شما