مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: مسیرهای فرونشست زمین در استان البرز شناسایی و مشخص شده است.

فرونشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا فلاح نژاد اظهار کرد: مدیریت بحران استان برخی داده‌ها و اطلاعات در قالب برنامه‌های نرم افزاری را در اختیار دارد که در آن مواردی از جمله نقشه گسل‌های زلزله و یا مسیرهای فرونشست زمین در استان البرز مشخص شده است.

وی بیان کرد: در جلسه اخیر ستاد بازآفرینی استان این موضوع را مطرح کرده‌ایم که اطلاعات جمع آوری شده در خصوص محلات هدف بازآفرینی شهری در اختیار ما قرار داده شود تا آن را با داده‌ها و اطلاعاتی که از موقعیت نقاط در معرض خطر فرونشست زمین و یا نقاط زلزله خیز استان در اختیار داریم، مطابقت دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود در بافت‌های ناکارآمد شهری، تعریض خیابان‌ها و همچنین تعویض زیرساخت‌های فرسوده از جمله تیرهای چراغ برق، سیستم‌های آب شرب و یا فاضلاب شهری از موضوعات مهم در بحث مدیریت بحران در محلات هدف است.

فلاح نژاد تاکید کرد: با توجه به آمار دریافتی از نفوس و مسکن، لحاظ کردن اطلاعات مربوط به فرونشست زمین و همچنین استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از سطح محلات هدف بازآفرینی شهری در استان، می‌توانیم بهترین برنامه‌ها را بر اساس اولویت بندی در این محلات پیاده سازی کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه کرج مرکز استان است و از تراکم بالای جمعیتی برخوردار است، گفت: از طرفی در اطراف کرج نقاط حاشیه نشین و بافت‌های مسکونی ناکارآمد زیادی ایجاد شده است که تمامی این موارد اهمیت توجه به این این کلان‌شهر را دوچندان می‌کند.

فلاح نژاد با تاکید بر اهمیت تهیه سند مدیریت کاهش خطرپذیری بلایا برای شهرهای مختلف استان با هدف ارزیابی مسائلی مانند بررسی خطر و ریسک زلزله، گفت: این مهم برای دو شهر کرج و فردیس در حال انجام است، در این سند اقدامات مقابله‌ای در برابر بلایاهای طبیعی از جمله زلزله به خوبی تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در شهرهای کرج و محمد شهر برنامه‌های مدنظر ستاد بازآفرینی به خوبی اجرا شده است، گفت: مواردی مانند ساخت سوله بحران و سالن‌های چندمنظوره، تعریض خیابان‌ها و معابر قدیمی و یا بازسازی و مقاوم سازی ساختمان‌های مسکونی در حال انجام است.

کد خبر 532134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha