دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

شهروندان در مقابل مخازنی که برای اجرای طرح «کاپ» تحویل گرفته‌اند، مسئولند و در صورت مفقود شدن یا شکستگی باید آن را تهیه و جایگزین کنند.  

زباله

شهردار منطقه ۲۱ با اعلام این مطلب گفت: «طرح کاهش پسماند یا همان کاپ در تکه بیست و یکم پایتخت به شکل داوطلبی و از شهرک «شهرداری» آغاز شد و پس از آموزش چهره به چهره ۳ هزار و ۵۰۰ نفری شهروندان ساکن این شهرک، ۱۹۶ مخزن ۲۴۰ متری در اختیار بلوک‌ها قرار گرفت.»
«حسن رحمانی» با اشاره به اینکه همزمان با واگذاری مخازن آبی و مشکی، همه مخازن ۱۱۰۰ لیتری از معابر محدوده شهرک شهرداری جمع‌آوری شد، گفت: «در این طرح، مخازنی که تحویل داده می‌شود، وارد منازل شده و اجرای اصولی فرایند تولید، ذخیره‌سازی و جمع‌آوری زباله را شهروندان خود برعهده می‌گیرند. بنابراین، اگر مخزنی به هر دلیلی مفقود یا شکسته شود، خود شهروندان باید آن را تهیه و جایگزین کنند. هم‌چنین پسماندتر یک روز در میان و پسماند خشک یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از سوی مسئول یا سرایدار مجتمع، جمع‌آوری می‌شود.» او درباره مزیت اجرای این طرح گفت: «در گذشته و با اجرای طرح تفکیک از مبدا، شهروندان در هر ساعتی از شبانه‌روز، پسماندها را به مخازنی که ابتدای کوچه‌ها بود، منتقل و شهرداری‌گاه تا ۳ بار برای جمع‌آوری، شست‌وشوی مخزن و جایگزینی مخازن نو به جای کهنه اقدام می‌کرد. این کار هزینه‌های هنگفتی را برای شهرداری داشت اما اکنون مدیریت پسماند به خانواده‌ها واگذار شده و ابزارهای تشویقی مانند تقدیر از شهروندان نمونه پیش‌بینی شده است.»

کد خبر 532103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha