طرح افزایش ماندگاری پسته با استفاده از فناوری نانو با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان ثبت اختراع شد.

پسته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی کاظمی، مخترع جوان دامغانی گفت‌: در ثبت اختراع جدید با استفاده از فناوری نانو و فرمولاسیون نانوپارتیکل‌ها، ماندگاری پسته تازه افزایش یافته است و در این طرح، با اسپری کردن و پاشش محصول روی سطح پسته و بسته‌بندی در لفاف خاص، می‌توان پسته تازه را تا ۴۵ روز بدون یخچال و تا چهار ماه در درون یخچال به صورت تازه نگاه داشت.

کاظمی اضافه کرد: برای اختراع این محصول، بیش از ۶ سال زمان صرف شد که در ۲ سال اخیر به نتیجه رسید. امسال قصد داریم به صورت آزمایشی بنا بر پیشنهاد دانشگاه آزاد واحد دامغان، از این اختراع استفاده کنیم و پسته تازه تولید شده در شهریور را به مناسبت یلدا در بازار عرضه کنیم که هنوز میزان دقیق آن مشخص نیست. هیچ محدودیتی برای میزان نگهداری پسته به صورت تازه وجود ندارد و بنا بر درخواست و یا سرمایه‌گذاری افراد، میزان تولید انجام می‌شود. برای انجام این فرآیند و اجرای بسته‌بندی نیم کیلویی از پسته تازه به صورت عمده ۷۰ تا ۹۰ هزار ریال هزینه می‌شود.

مخترع جوان دامغانی گفت‌: این ثبت اختراع محصول مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان است که ۵۰ درصد از امتیاز این اختراع به دانشگاه تعلق دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در استان سمنان دارای سه‌ هزار و ۲۰۰ دانشجو، ۱۲۲ رشته فعال، ۱۰۴ عضو هیات علمی و ۱۸۳ استاد حق التدریس است.

این واحد دانشگاهی در طول ۳۵ سال اخیر، موفق شده است تا بیش از ۳۰ هزار فارغ‌التحصیل را به جامعه تقدیم کند.

کد خبر 531867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha