۱۴ درصد جمعیت استان گیلان را به طور متوسط افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند و از این لحاظ گیلان نه تنها پیرترین استان ایران بلکه کاهش نرخ فرزندآوری و فاصله بین ازدواج و فرزندآوری در این منطقه نگران‌کننده است.

آسيب رواني سالمندان گرفتار بيماري‌هاي جسمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،حسین نحوی‌نژاد، مدیر کل بهزیستی گیلان بهزیستی را متولی آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت جامعه دانست و افزود: جامعه هدف بهزیستی همه شهروندان هستند، زیرا بخش مهمی از فعالیت‌های بهزیستی پیشگیری‌محور است.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار سالمند گیلانی معادل ۴ درصد سالمندان استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، گفت: ۱۲۰۰ سالمند وابسته به تخت در مراکز نگهداری بهزیستی استان هستند و ۱۰۰۰ نیروی متخصص به آنان خدمت‌رسانی می‌کنند.

این مقام مسئول، ۴۰ درصد سالمندان استان گیلان را تحت پوشش بیمه‌های بازنشستگی دانست و اضافه کرد: ۳۰ درصد از سالمندان دارای نیازمند مالی نیز از خدمات کمیته امداد و بهزیستی در بخش معیشت برخوردار هستند.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه مستمری‌بگیران بهزیستی گیلان از ۳۷ هزار خانوار در سال ۹۸ به ۴۴ هزار خانوار در سال ۹۹ رسیده است، متذکر شد: معلولان و سالمندان، زنان سرپرست خانوار و ایتام مستمری‌بگیران بهزیستی را تشکیل می‌دهند.

مدیر کل بهزیستی گیلان ادامه داد: همچنین حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی از ۳۰۰ هزار تومان به ۵۵۰ هزار تومان و کمک‌هزینه ایتام از ۳۵۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان در سال جاری رسیده است. البته هنوز ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار گیلانی در نوبت دریافت مستمری در حوزه اجتماعی و توانبخشی هستند.

وی با اشاره به نرخ بالای تصادفات راهنمایی و رانندگی در گیلان، اظهار کرد: تصادفات و بازماندگان زلزله سال ۶۹ رودبار موجب شده تعداد معلولان ضایعه نخاعی گیلان از میانگین کشوری بالاتر باشد و از ۳۰ هزار معلول ضایعه نخاعی کشور، ۱۱۰۰ معلول متعلق به گیلان است.

کد خبر 531796

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha