معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با برگزاری فراخوان عمومی، انتخاب نام برای طرح ۵۰۰ کیلومتری احداث مسیر دوچرخه و بهسازی معابر پیاده‌رو شهر تهران را به شهروندان واگذار کرد.

مسير دوچرخه سواري

به گزارش همشهری آنلاین، طرح بهبود کیفیت معابر پیاده‌روی پایتخت در سال جاری در سطح مناطق ۲۲ گانه آغاز شده است تا شهر تهران در چشم‌انداز این طرح از ۵۰۰ کیلومتر معبر پیاده‌روی استاندارد در قالب یک رینگ پیوسته برخوردار شود. پیاده‌روهای بهسازی شده خیابان کریمخان زند که به مسیرهای ویژه دوچرخه نیز مجهز شده‌اند، مصداق این طرح است.

تامین عرض ایمن برای عبور پیاده و دوچرخه، رفع معارضات تاسیساتی از مسیر عبور شهروندان و ساماندهی تاسیسات موجود، استفاده از مصالح ارزان و بادوام (بتن درجا)، سازگاری بیشتر با محیط زیست، تسهیل تردد سالمندان، کودکان و شهروندان کم توان جسمی به دلیل مسطح ساختن معبر و رعایت اصول دسترس‌پذیری، قابلیت ترمیم آسان و کم هزینه و بهسازی معابر پیاده‌رو و احداث مسیر دوچرخه در قالب یک رینگ پیوسته ۵۰۰ کیلومتری از مشخصات و مزایای این طرح است.

فراخوان عمومی برای انتخاب نام برای طرح ۵۰۰ کیلومتری احداث مسیر دوچرخه و بهسازی معابر پیاده‌رو شهر تهران با هدف آشنایی شهروندان تهرانی با ویژگی‌های این طرح و در راستای توجه به شعار «تهران، شهری برای همه» ترتیب داده شده است و پس از طی مراحل گزینش و داوری، از بهترین اسامی پیشنهادی ضمن اعطای جوایز نفیس تقدیر خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند عناوین پیشنهادی به همراه نام و نام خانوادگی و نشانی پست الکترونیکی خود را از شنبه ۲۸ تیر ماه تا شنبه ۴ مرداد ماه به شماره ۰۹۱۹۱۲۳۲۳۲۱ پیامک کنند.

شرایط مورد نظر برای نام‌های پیشنهادی عبارتند از: 

  • نام‌های پیشنهادی می‌بایست فارسی باشند و ارائه کلمات ترکیبی، بر اساس قواعد دستور زبان فارسی صورت پذیرد.
  • نام‌های پیشنهادی باید معرف بخشی از ویژگی‌های طرح باشند.
  • جنبه‌های زیباشناختی همچون خوش آوایی و موجز یا مختصر بودن نام پیشنهادی باید مدنظر قرار گیرد.
کد خبر 531428
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha